Grafică 2D şi 3D mai bună în Windows 8

24.07.2012
Grafică 2D şi 3D mai bună în Windows 8

O nouă săptămână înseamnă un nou articol pe blogul Building Windows 8 iar de data aceasta informaţiile sunt interesante pentru toţi utilizatorii deoarece prezintă efectul îmbunătăţirilor pe care Microsoft le-a adus în cadrul sub-sistemului grafic al noului sistem de operare.

În cadrul Windows 8, Microsoft a operat o serie de schimbări care promit performanţe mai bune pentru toate aplicaţiile Windows. Urmând să aducă o actualizare a platformei DirectX la versiunea 11.1, instrucţiunile software din Windows 8 vor oferi performanţe superioare în manevrarea informaţiilor de tip imagine, text sau grafică 3D prin echilibrarea superioară a sarcinilor între procesor şi placa grafică, îmbunătăţirea firelor paralele de execuţie, optimizarea consumului de memorie şi îmbunătăţirea partajării memoriei.

În articolul publicat ieri pe blog, Microsoft prezintă o serie de teste care reliefează practic îmbunătăţirile teoretice de performanţă. Astfel, randarea textului în aplicaţiile Metro va primi un spor de performanţă care se va situa între 150 şi 336 de procente, autorul articolului nespecificând însă dacă aceste îmbunătăţiri se vor remarca şi în cazul aplicaţiilor desktop.

performanta WIndows 8

Pe partea de grafică vectorială şi 3D, Microsoft a introdus o tehnologie numită Target Independent Rasterization care permite degrevarea rapidă pe procesorul grafic a sarcinilor vectoriale complexe. Această tehnologie necesită însă drivere conforme cu standardul Windows Display Driver Model 1.2 şi suport nativ DirectX 11.1, prezent acum doar de procesoarele grafice NVIDIA din seria 600 bazate pe nucleul Kepler şi procesoarele AMD din seria HD 7000. În acest caz, formele vectoriale simple vor putea atinge un salt de performanţă de până la 438 de procente.

performanta WIndows 8

În final, decodarea şi procesarea imaginilor va primi şi ea un spor de performanţă, este drept, ceva mai modest – Microsoft afirmă, de exemplu, că decodarea şi afişarea imaginilor JPEG se va face cu circa 40 de procente mai rapid. Toate aceste modificări, deşi sunt importante pentru dezvoltatorii de aplicaţii, se vor reflecta direct în fluiditatea acestora şi în experienţa de lucru superioară a utilizatorilor.