Opera, made in China: un consorţiu chinez cumpără celebrul web browser pentru 1.2 miliarde dolari

10.02.2016
Opera, made in China: un consorţiu chinez cumpără celebrul web browser pentru 1.2 miliarde dolari

Aflat de mai mult timp în derivă şi cu un viitor incert, web browserul Opera pare că va ajunge pe mâna unor investitori chinezi, dezvoltatorul cu sediul în Norvegia primind o ofertă de achiziţie în valoare de 1.2 miliarde dolari, suma fiind cu 53% mai mare decât valoarea de piaţă a companiei, estimată pe baza cotaţiei acţiunilor la ultima rundă de tranzacţionare la bursă.

Oferta ce vizează achiziţionarea integrală a companiei a fost trimisă deja spre validare acţionarilor, ultimul obstacol real fiind încuviinţarea tranzacţiei de către Guvernul Norvegian.

Opera, made in China: un consorţiu chinez cumpără celebrul web browser pentru 1.2 miliarde dolari

Grupul de investitori cunoscut publicului sub numele Golden Brick, include unele companii chineze cu istoric controversat, cum ar fi Qihoo 360 – o fostă companie de stat recent intrată în mediul privat după o tranzacţie de 9.3 miliarde dolari, Kunlun – o companie abia listată la bursă care tocmai a achiziţionat 60% din acţiunile unui site de gay-dating pe nume Grindr, respectiv grupul de investiţii Yonglian.

˝Achiziţionarea portofoliului Opera de către consorţiu are o puternică motivaţie strategică şi industrială„, declară CEO-ul Opera Lars Boilesen. ˝Credem că acest Consorţiu, care deţine expertiză şi o prezenţă solidă în pieţele emergente, va fi un proprietar puternic pentru Opera, capabil să întărească poziţia sa în rândul partenerilor şi utilizatorilor, accelerând planurile de expansiune şi aducând plus de inovaţie„.

Tranzacţia ar urma să deschidă pentru web browserul Opera o bază mult mai largă de utilizatori ai serviciilor Kunlun şi Qihoo din China, precum şi suportul financiar pe care Consorţiul îl poate oferi în sprijinul Companiei. Simultan, grupurile Kunlun şi Qihoo îşi vor putea oferi produsele şi serviciile către întreaga bază de utilizatori Opera, transformând Opera într-o platformă de top pentru publicitate.

Momentan, cu o bază de 350 milioane de utilizatori la nivel global pentru platformele Desktop şi Mobile, Opera a mai tatonat o posibilă achiziţie din partea gigantului Facebook, ca posibil colac de salvare după ratarea ţintelor de vânzări prin publicitate.

Dincolo de web browserul cu acelaşi nume, Opera a invertit masiv şi în business-ul de publicitate, care include servicii precum SurfEasy şi serviciul pe bază de abonament Bemobi.

Tags:
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai este cel mai vechi redactor al site-ului Go4it.ro. Are 14 ani de experienţă în presa IT şi cunoștințe ample din sfera tehnologiei. Înainte de a ajunge la Go4it, Aurelian a fost redactor pentru revista XtremPC, acoperind rubrica de știri, desfășurarea de teste comparative și ... citește mai mult