Siri şi Spotlight din macOS renunţă la Bing şi se întorc la motorul de căutare Google

26.09.2017
Siri şi Spotlight din macOS renunţă la Bing şi se întorc la motorul de căutare Google

Apple şi Google nu au fost în cele mai bune relaţii în ultimii câţiva ani. iPhone-urile au renunţat mai întâi la aplicaţia Google Maps în favoarea soluţiei proprietare Apple Maps, în timp ce aplicaţia YouTube a dispărut complet, Google fiind nevoită să lanseze o soluţie proprie. Se pare însă că Apple apreciază în continuare motorul de căutare al companiei, luând decizia să îl integreze în funcţionarea Siri şi Spotlight de pe iOS şi macOS, renunţând astfel la Bing de la Microsoft.

Bing a fost motorul de căutare implicit folosit de Siri şi Spotlight începând cu lansarea lui macOS X Yosemite, însă odată cu expirarea contractului pe trei ani cu Microsoft, Apple a ales să se întoarcă la rezultatele căutărilor oferite de Google. Căutările în Safari, atât pe macOS, cât şi pe iOS, au rămas însă tot timpul strâns legate de Google ca motor implicit, utilizatorii având însă opţiunea de a-l schimba după bunul plac.

Apple a oferit şi o declaraţie legată de decizia de a se întoarce la Google pentru Siri şi Spotlight. Având în vedere că Bing şi Google oferă rezultate diferite pentru căutări, decizia de a unifica experienţa de căutare pe toate serviciile sale a cântărit cel mai mult în această decizie. Cu toate acestea, relaţiile între Apple, Google şi Microsoft nu sunt afectate de această decizie, companiile colaborând în continuare în dezvoltarea de aplicaţii şi soluţii pentru clienţi.

Acest anunţ este concomitent cu lansarea noului macOS High Sierra, care a avut loc aseară, pe 25 septembrie. Actualizarea gratuită a sistemului de operare pentru computerele din gama Mac vine cu multe îmbunătăţiri „sub caroserie”, una dintre acestea fiind schimbarea motorului de căutare.