Apple pierde lupta pentru piaţa tabletelor: iPad, detronat de tabletele cu Android

Autor: Aurelian Mihai 30.07.2013
Apple pierde lupta pentru piaţa tabletelor: iPad, detronat de tabletele cu Android

După ani întregi în care lipsa de inovaţie şi-a spus cuvântul, Apple nu mai este compania invincibilă de altă dată, pierzând încet dar sigur cota de piaţă în favoarea produselor bazate pe Android. Luăm spre exemplu gama tabletelor iPad, care au ajuns să aibă o cotă de piaţă mai mică decât cea a tabletelor cu Android.

iPad, detronat de tabletele cu Android

Propulsată de nume sonore ca Nexus 7 şi Kindle Fire, gama tabletelor cu Android a crescut rapid în popularitate, profitând din plin de pe urma raportului performanţă/preţ superior produselor Apple şi slăbiciunile unui sistem iOS actualizat haotic şi fără o verificare temeinică a facilităţilor nou introduse.

Astfel, în timp ce cota de piaţă a tabletelor cu sistem Apple iOS s-a prăbuşit in intervalul Q2-2012 – Q2-2013 de la 47.2% la 28%, tabletele bazate pe Android au ajuns să reprezinte 67% din totalul livrărilor la nivel global. În cifre, Apple a livrat 14.6 milioane tablete în intervalul Q2-2013, în timp ce companiile producătoare de tablete bazate pe Android au livrat împreună 34.6 milioane de unităţi.

Raportul Strategy Analytics pentru piaţa tabletelor

Privită în ansamblu, piaţa tabletelor a crescut în ultimul an cu 43%, mult mai puţin decât creşterea de 116% măsurată cu un an înainte. De vină este pe de o parte scăderea puterii de cumpărare cauzată de încetinirea economiei mondiale, respectiv maturizarea pieţei, ajunsă deja să fie saturată cu prea multe modele de tablete ce nu pot fi vândute la fel de repede ca în trecut. Per total, la finalul intervalului Q2-2013 piaţa tabletelor a livrat 51.7 milioane dispozitive, faţă de 36.1 milioane în Q2-2012.

Tableta Nexus 7, parte din reţeta succesului pentru platforma Google Android

În timp ce succesul tabletelor cu Android este atribuit în principal colectivului divers de parteneri hardware, ce au avut o evoluţie stabilă în ultimul an, scăderea observată în tabăra Apple pare să fie cauzată în principal de intervalul prea mare de timp scurs de la lansarea primelor tablete iPad cu ecran Retina, în care nu au mai fost lansate suficiente produse noi. Sosită destul de târziu, tableta iPad Mini nu a reuşit să compenseze pentru vânzările în scădere înregistrate la tableta iPad de mărime normală.

Tags: