Cu o creştere de numai un procent, piaţa tabletelor practic a stagnat în ultimul trimestru din 2014

Autor: Dorian Prodan 02.02.2015
Cu o creştere de numai un procent, piaţa tabletelor practic a stagnat în ultimul trimestru din 2014

Producătorii de tablete s-au bucurat de o creştere rapidă a numărului de unităţi vândute în perioada 2011 – 2012, însă evoluţiile trimestriale au devenit din ce în ce mai puţin spectaculoase începând cu 2013 şi de-a dreptul anemice începând cu 2014. IDC a afirmat că piaţa tabletelor se va bucura de o creştere anuală modestă de 6 – 7 procente începând cu acest an, însă Strategy Analytics afirmă că nedoritul moment al stagnării a sosit deja.

Conform datelor comasate de către Strategy Analytics, piaţa tabletelor a crescut cu un singur procent în cursul ultimului trimestru al anului trecut în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2013, acest ritm anemic al evoluţie marcând practic o stagnare. La sfârşitul anului 2013, producătorii de tablete se bucurau de un ritm de creştere de circa 20 de procente, însă ultimul trimestru din 2014 s-a încheiat cu un spor de performanţă deloc încurajator. În total, producătorii de tablete au reuşit sa vândă în aceste trei luni 78,3 milioane de unităţi, o creştere neconvingătoare de la cele 77,2 milioane vândute cu un an înainte.

În ultimele trei luni ale anului trecut, Apple a vândut 21,4 milioane de tablete, o scădere de la cele 24 de milioane de unităţi vândute cu un an înainte, iar cota sa de piaţă s-a redus de la 34 la 27 de procente. Producătorii de tablete Android au reuşit să vândă 51,8 milioane de tablete, în creştere de la cele 48,8 milioane vândute în aceeaşi perioadă din 2013, această evoluţie permiţându-i platformei Google să câştige 4 procente şi să atingă o cotă de piaţă 66 de procente.

Piaţa tabletelor Windows a fost influenţată atât de lansarea unor produse de vârf precum Microsoft Surface Pro 3 cât şi de apariţia tabletelor chinezeşti ieftine cu procesoare Intel Atom şi Windows 8.1 with Bing. În acest trimestru, piaţa tabletelor Windows a înregistrat o creştere de 50 de procente, acesta atingând cifra de 5,1 milioane de unităţi vândute şi o cotă de piaţă de 7 procente.

Pentru acest an, Strategy Analytics se aşteaptă la o creştere anuală a pieţei tabletelor de circa 6,6 procente, încadrându-se în aceeaşi notă cu prognozele anterioare făcute de către IDC.