Apple a înregistrat o creștere constantă a livrărilor de iPad-uri în trimestrul 3 al anului 2025, urmând tendința generală din piața tabletelor, care este în redresare treptată.
Livrările de iPad-uri au crescut cu 4% în trimestrul 3 al anului 2025 față de anul precedent, modelele premium păstrându-și un rol important, conform celui mai recent raport Global Tablet Market Tracker al Counterpoint Research. Modelele de bază și compacte au contribuit la această creștere, menținând cota de piață la 34%..
Comparativ cu anul trecut, afacerea Apple cu iPad-uri în trimestrul 3 al anului 2025 a arătat mai mult o schimbare calitativă decât o schimbare majoră de volum.
Veniturile au rămas în general stabile, pe măsură ce prețurile medii de vânzare (ASP) au scăzut ușor pe fondul reducerilor sezoniere pentru educație, al promoțiilor online agresive și al intensificării concurenței prin prețuri pe piețele cheie.
Pentru întregul an 2025, se așteaptă ca veniturile totale din iPad să beneficieze de creșterea cotei de piață a modelelor premium în ultimii ani.
:format(webp):quality(100)/https://www.go4it.ro/wp-content/uploads/2025/12/Global-Tablet-Shipment-Share-by-Brand-Q3-2025-vs-Q3-2024.jpg)
Privind în perspectivă, se preconizează că livrările de iPad-uri ale Apple vor crește cu aproximativ 10% față de anul precedent în 2026, susținute de un mix echilibrat de modele premium și de bază, cu o contribuție doar puțin mai mare din partea modelelor de bază.
Creșterea este susținută de cererea acumulată de înlocuiri, o parte semnificativă a bazei instalate fiind așteptată să revină pentru upgrade-uri după un ciclu tipic de cinci ani.
Tranzițiile tehnologice cheie, inclusiv adoptarea pe scară largă a OLED-urilor și introducerea de noi factori de formă premium, sunt, de asemenea, așteptate să impulsioneze cererea.
Cota de piață a Apple este așteptată să crească temporar până la un interval de peste 30%, marcând una dintre cele mai puternice perioade de depășire a performanței în categorie din ultimii ani.
Combinată cu cea de-a 50-a aniversare a companiei, 2026 reprezintă o piatră de hotar importantă, consolidând poziția de lider a Apple pe piața globală a tabletelor și impulsul său continuu atât în segmentele premium, cât și în cele mainstream.
Majoritatea producătorilor de top, cu excepția Samsung, au avut o creștere a livrărilor de tablete în intervalul menționat.
Cea mai mare creștere, de 23%, a fost înregistrată de Lenovo, care a ajuns la o cotă de 9% (+1%).
Samsung a pierdut un procent din cota de piață, ajungând la 18%, livrările sale rămânând și în T3 2025 la nivelul celor din T3 2024.
Huawei și-a majorat cola la 9% (+1%), pe fondul creșterii cu 10% a livrărilor, iar Amazon și Xiaomi și-au menținut cotele la câte 7% din piață, dar pe fondul unor creșteri de 13%, respectiv 10%.