Piaţa tabletelor în primul trimestru din 2015: Apple, Samsung şi ASUS scad, Lenovo şi LG cresc

Autor: Dorian Prodan 04.05.2015
Piaţa tabletelor în primul trimestru din 2015: Apple, Samsung şi ASUS scad, Lenovo şi LG cresc

Piaţa tabletelor a scăzut cu aproape şase procente în primele trei luni ale acestui an, acesta fiind cel de-al doilea trimestru consecutiv în care se înregistrează o scădere a vânzărilor în comparaţie cu perioada echivalentă de acum un an. Cele mai afectate companii au fost Apple, Samsung şi Lenovo, ceilalţi producători reuşind să profite totuşi de anumite segmente, cum ar fi de pildă cel al tabletelor cu conectivitate 3G sau 4G.

În primele trei luni ale acestui an, producătorii de tablete şi sisteme 2-în-1 au reuşit să vândă doar 47,1 milioane unităţi, în scădere cu 5,9 procente de la cele 50,4 milioane unităţi comercializate în aceeaşi perioadă din 2014. IDC afirmă însă că segmentul tabletelor cu conectivitate 3G şi 4G s-a bucurat de o creştere, o veste bună atât pentru producătorii care oferă astfel de produse cât şi pentru operatorii de telefonie mobile.

Un alt segment care s-a bucurat de creştere este cel al sistemelor 2-în-1, IDC remarcând aici evoluţia produselor de acest tip de la ASUS şi Microsoft.

După cum ştim deja, liderul de piaţă Apple a reuşit să vândă doar 12,6 milioane de tablete iPad, în scădere anuală cu 22,9 procente. Totodată, cota de piaţă a companiei a scăzut şi ea de la 32,7 procente la 26,8 procente. IDC afirmă că această tendinţă probabil că se va menţine atât timp cât Apple nu va face schimbări majore în gama de produse iPad.

Piaţa tabletelor în trimestrul întâi 2015 (milioane unităţi)

Samsung nu a avut nici ea un trimestru grozav, compania înregistrând o scădere anuală de 16,5 procente şi o diminuare a cotei de piaţă la 19,1 procente. În primele trei luni ale anului, Samsung a vândut 9 milioane de tablete.

Lenovo s-a bucurat de o creştere consistentă de 25 de procente, compania comercializând 2,5 milioane de tablete şi reuşind să se poziţioneze pe locul al treilea în topul producătorilor.

Un tradiţional şi cunoscut furnizor de tablete Android şi sisteme 2-în-1 Windows, ASUS a înregistrat cea mai mare scădere, de 30,6 procente, şi a vândut doar 1,8 milioane de unităţi. Printre produsele cu evoluţie pozitivă, IDC a semnalat tabletele cu funcţii de telefonie din gama Fonepad şi noile sisteme 2-în-1 din gama Chi, care au fost apreciate în special pe pieţele în curs de dezvoltare.

LG s-a poziţionat în mod surprinzător pe locul al cincilea, compania reuşind să evolueze de la cantităţile insignifiante pe care le vindea acum un an la o cantitate apreciabilă de 1,4 milioane unităţi, înregistrând astfel o impresionantă creştere de 1423 de procente. Grupul companiilor care nu au intrat în Top 5 au evoluat pozitiv profitând de scăderea Apple şi Samsung, acest segment crescând cu 8,6 procente.

Pentru întregul an 2015, IDC se aşteaptă la o creştere a pieţei tabletelor de numai 2 procente, timida evoluţie pozitivă urmând să fie condusă în principal de sisteme 2-în-1.

Tags: