Android One a debutat oficial în India: telefoane ieftine actualizate direct de către Google

Autori: Dorian Prodan, Liviu - Andrei Mihai 15.09.2014
Android One a debutat oficial în India: telefoane ieftine actualizate direct de către Google

Anunţat în luna iunie a acestui an, iniţiativa Android One şi-a făcut oficial debutul astăzi în India, aceasta fiind prima ţară în care Google va testa viabilitatea noului său proiect-pilot. Chiar dacă nu ne afectează în mod direct, ideea unor telefoane Android foarte ieftine care vor fi actualizate direct de către Google este interesantă, iar succesul experimentului indian va aduce cu sine şi extinderea Android One în alte zone.

Terminalele Android ieftine pot fi găsite într-o diversitate considerabilă, însă experienţa oferită de acestea nu este prea impresionantă. Odată cu debutul noului program Android One, producătorii de telefoane ieftine vor putea lansa modele care vor folosi o versiune nemodificată a platformei Android şi vor fi actualizate direct de către Google, ceea ce promite măcar teoretic o experienţă superioară. Asemănător oarecum programele Nexus sau Play edition, Android One nu va fi însă limitat la un câţiva producători şi va fi disponibil pe terminale vândute direct în magazine, acest mod de lucru fiind asemănător mai degrabă cu relaţia dintre Microsoft şi producătorii de terminale Windows Phone.

În cadrul evenimentului care a avut loc astăzi, Google a anunţat primele telefoane care poartă sigla Android One. Primii producătorii care vor lansa terminale Android One sunt Micromax, Spice şi Karbonn, terminalele acestora urmând să fie comercializate la un preţ de circa 100 de dolari.

La această sumă, aşteptările nu pot fi prea mari. Terminalele vândute de cei trei vor oferi Dual SIM, ecran de 4,5”, procesoare quad-core din gama inferioară, slot MicroSD şi radio FM, urmând să satisfacă astfel nevoie de mobilitate a unei pieţe foarte mari, dar cu putere redusă de cumpărare.

Pe lângă sistemul de operare nemodificat şi specificaţiile hardware modeste, lansarea Google a fost însoţită de alte anunţuri menite să facă produsul mai atractiv, cum ar fi un mod de lucru offline pentru YouTube, comenzi vocale în multiplele dialecte din India şi altele.

După India, Google vizează extinderea Android One în alte ţări din Asia de Sud-Est, cum ar fi Filipine şi Indonezia, urmată de o extindere nedetaliată în 2015.