Apple: Cum își schimbă strategia lansărilor anuale de iPhone

Apple: Cum își schimbă strategia lansărilor anuale de iPhone
Sursa foto: Shutterstock

Apple este pregătit să renunțe la evenimentele anuale pline de farmec care bombardau piața cu toate modelele noi de iPhone. Se pare că firma are alte planuri pentru lansările sale emblematice.

Cu ceva timp în urmă, au apărut știrile că Apple plănuia să modifice programul anual de lansare pentru iPhone, începând cu iPhone 18. Iar Mark Gurman, expert în industrie, a confirmat în newsletter-ul său Power On.

Apple – Noul program de lansare pentru iPhone 18

Începând cu lansarea iPhone 18 de anul viitor, Apple va împărți lansările sale emblematice în două evenimente separate în fiecare an.

Astfel, iPhone 18 Pro, iPhone 18 Pro Max și iPhone pliabil vor ajunge pe rafturi în toamna anului 2026, așa cum era de așteptat.

Cu toate acestea, modelul de bază al seriei iPhone 18, precum și iPhone 18e și a doua generație de iPhone Air vor fi prezentate undeva la jumătatea anului 2027. Iar la începutul anului viitor, vom vedea, în schimb, doar iPhone 17e.

O concurență mai bună împotriva Samsung și Google

Unul dintre cele mai importante motive pentru care Apple dorește să facă acest lucru, potrivit lui Gurman, este că firma va putea concura mai bine împotriva ofertelor rivale de la Samsung și Google.

iPhone-urile erau lansate simultan în timpul unui eveniment major, doar telefonul bugetar fiind lansat mai devreme.

Odată cu noua serie „e”, telefoanele bugetare pot trece, de asemenea, la un program de lansare anuală, pentru a concura cu rivali precum viitorul Google Pixel 10a.

Între timp, lansarea mai timpurie a modelului de bază iPhone și a iPhone Air va ajuta Apple să concureze cu telefoanele Galaxy care apar cam în aceeași perioadă.

Pe de altă parte, lansările mari, cum ar fi modelele Pro și pliabile, pot concura apoi cu telefoanele pliabile Samsung și Google, precum și cu telefoanele emblematice Pixel.

Pe lângă concurența mai bună împotriva telefoanelor Galaxy și Pixel, Apple a reușit, de asemenea, să-și transforme noile oferte bugetare într-un produs anual, pentru venituri sporite.

De asemenea, acest lucru va reduce semnificativ sarcina asupra lanțului de aprovizionare în fiecare an, lăsând angajaților Apple mult mai mult spațiu de manevră pentru a rezolva problemele.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Răzvan Crăciun
Răzvan Crăciun
Cu o experiență de aproape 30 de ani în presă, în luna mai 2025 am ajuns din nou în domeniul care m-a pasionat de la început - IT. Cea mai lungă perioadă (mai mult de 15 ani) am petrecut-o la agenția de presă Mediafax, unde am trecut prin piața de capital și IT. Am publicat și în Ziarul ... citește mai mult