Apple India asigură garanţie internaţională pentru toate dispozitivele iPhone achiziţionate la pachet retail

Autor: Aurelian Mihai 26.10.2017
Apple India asigură garanţie internaţională pentru toate dispozitivele iPhone achiziţionate la pachet retail

Una dintre cele mai usturătoare probleme întâlnite la achiziţionarea unui telefon iPhone de pe piaţa gri este lipsa garanţiei oficiale asigurată de Apple, utilizatorii având de suportat costuri exorbitante în eventualitatea unei reparaţii efectuate în afara garanţiei.

Însă potrivit informaţiilor confirmate recent, Apple asigură acum servicii de garanţie internaţională la centrele de asistenţă din India, acceptând orice telefon iPhone care a fost vândut în afara pachetelor cu abonament (factory unlocked), inclusiv cele achiziţionate din afara ţării.

Deşi Apple oferea deja garanţie internaţională pentru majoritatea produselor, serviciul nu era disponibil şi pentru telefoanele iPhone, cumpărătorii fiind obligaţi să returneze telefonul defect unui centru de service din ţara unde a fost achiziţionat.

Având în vedere strategia Apple de a livra acelaşi model iPhone la preţuri substanţial diferite în funcţie de regiunea unde este comercializat, lipsa garanţiei internaţionale avea rolul de a descuraja achiziţionarea de telefoane iPhone din regiuni favorizate de Apple şi revânzarea acestora pentru profit în ţările mai puţin privilegiate. Spre exemplu, preţul pentru Statele Unite al modelului iPhone X cu 64 GB este de 999 dolari (fără taxe), dar ajunge la 1362 dolari (cu taxe) pentru cumpărătorii din India.

Momentan, nu este clar dacă Apple va asigura de acum garanţie internaţională din toate ţările unde iPhone este disponibil oficial, sau va oferi acest serviciu doar în anumite regiuni.

Tags: