Apple şi Samsung, singurii producători de smartphone-uri care obţin profit

Apple şi Samsung, singurii producători de smartphone-uri care obţin profit

În trimestrul care s-a încheiat recent, Android a reuşit să acapareze peste 80 de procente din piaţa smartphone în timp ce Windows Phone a crescut şi el uşor, ambele platforme progresând în detrimentul celor de la Apple şi BlackBerry. Atunci când este însă vorba de performanţele fiscale, situaţia arată cu totul altfel, doar Apple şi Samsung reuşind să obţină profituri.

Conform datelor publicate la sfârşitul săptămânii trecute de către Canaccord Genuity, nu toate companiile care au obţinut creşteri ale cotei de piaţă în cursul ultimelor trei luni s-au bucurat şi de profitabilitate. Compania Apple, deşi s-a lovit de o scădere de la an la an a cotei de piaţă de la 15.6 la 13,4 procente, a reuşit să obţină însă cele mai mari profituri, depăşind toţi producătorii Android luaţi la un loc.

Compania din Cupertino a reuşit să îşi adjudece nu mai puţin de 56 de procente din totalul profiturilor obţinute de întreaga industrie de smartphone-uri şi featurephone-uri, Samsung ocupând locul secund la o mică distanţă cu 53 de procente. Cele două procente cumulate ajung la 109% deoarece Canaccord Genuity a tratat întreaga analiză ca pe un joc cu sumă zero, diferenţa negativă până la 100% reprezentând pierderilor celorlalţi jucători.

Din grupul celorlalţi producători de smartphone-uri şi featurephone-uri, doar Sony a reuşit să iasă onorabil la capăt cu profit zero, în timp ce Nokia, LG, HTC, BlackBerry şi Motorola au înregistrat pierderi. Trebuie subliniată absenţa din această statistică a producătorilor chinezi importanţi precum Lenovo, ZTE sau Huawei deoarece aceste companii nu au publicat datele necesare.

În lumina acestor cifre, devine evident faptul că industria smartphone-urilor este o întrecere doar între Apple şi Samsung, cotele de piaţă crescute ale rivalilor nereuşind să le asigure acestora şi profit. În condiţiile în care preţul mediu al telefoanelor Android a scăzut cu 12,5 procente numai în cursul ultimului trimestru, se pare că producătorii se orientează mai mult către modelele mai accesibile, acestea nereuşind să le ofere însă o marjă de profit suficientă de ridicată în condiţiile unei pieţe atât de aglomerate iar situatia lor financiară este într-o continuă scădere.