Brandul de smartphone-uri Palm s-ar putea întoarce în 2018 sub tutelă TCL

Autor: Cătălin Niţu 30.03.2018
Brandul de smartphone-uri Palm s-ar putea întoarce în 2018 sub tutelă TCL

Producătorul chinez TCL a cumpărat multe brand-uri „clasice” de dispozitive mobile în ultimii ani şi a realizat parteneriate strategice cu alte companii pentru a aduce înapoi pe piaţă telefoane sub numele Alcatel şi BlackBerry. În urmă cu trei ani, compania a pus mâna şi pe brandul Palm, pe care l-a cumpărat de la HP, însă până în prezent nu a făcut niciun produs cu acest logo. Se pare însă că 2018 ar putea fi anul în care Palm se întoarce pe piaţă, pentru început în Statele Unite.

Palm a fost un pionier în domeniul smartphone-urilor şi „agendelor digitale” de tip PDA, ultimele sale dispozitive, Palm Pre, Palm Pre 2 şi Palm Pixi fiind unele dintre cele mai avansate de pe piaţă la momentul lansării. Acestea trei veneau echipate cu WebOS, un sistem de operare mobil bazat pe card-uri şi gesturi, ceva ce iPhone X foloseşte în acest moment, în timp ce ofereau printre primele de pe piaţă încărcare wireless. Desigur, faptul că Palm reuşise să integreze o tasatatură QWERTY fizică cu slide într-un dispozitiv atât de mic era impresionant la momentul respectiv.

Planul TCL este ca spre jumătatea anului 2018 să aducă un nou smartphone sub brandul Palm în exclusivitate la operatorul Verizon din Statele Unite ale Americii. Acesta va fi probabil bazat pe Android şi nu pe WebOS, sistem de operare care se află acum în proprietatea LG, care îl foloseşte pentru gama sa de televizoare inteligente. O tastatură fizică nu ar fi însă foarte greu de implementat. TCL deţine licenţa pentru a dezvolta şi alte dispozitive cu tastatură QWERTY chiar şi fără branding BlackBerry, însă nu este tocmai clar cât de mult sens ar avea în 2018 un telefon cu slide.

Deşi în Europa, dispozitivele Palm Pre nu au reprezentat mare lucru, întrucât acestea au ajuns târziu şi în cantităţi mici pe vechiul continent, în Statele Unite, dispozitivele cu WebOS au fost foarte populare în jurul lansării. Asemeni cazurilor BlackBerry şi Alcatel sub tutelă TCL, dar şi Nokia sub HMD Global, dispozitivele Palm ar putea trezi o oarecare nostalgie în minţile consumatorilor, plictisiţi de aceleaşi mici îmbunătăţiri din fiecare an pentru produsele producătorilor de top, lucru care s-ar putea transforma, cel puţin iniţial, în vânzări.