Care sunt tendințele pe piața telefoanelor pliabile

Care sunt tendințele pe piața telefoanelor pliabile

Piața globală a telefoanelor pliabile va avea, probabil, suișuri și coborâșuri în 2025 în rândul producătorilor, conform estimărilor făcute de TrendForce.

Astfel, cotele de piață ale companiilor vor avea evoluții diferite, de la scăderi de circa 10%, la creșteri de două sau trei procente. Cea mai semnificativă schimbare de pe piața telefoanelor pliabile, negativă însă, va fi înregistrată de Samsung.

Conform datelor publicate de TrendForce, piața globală a telefoanele pliabile va ajunge la 19,8 milioane de unități vândute în 2025, ceea ce arată o creștere probabilă lentă. Rata de penetrare a telefoanelor pliabile se va menține și în acest an la aproximativ 1,6%, la egalitate cu 2024.

Deși ritmul de creșterea a încetinit față de anii precedenți, progresele tehnologice și scăderea prețurilor poziționează treptat telefoanele pliabile ca o inovație cheie în segmentul smartphone-urilor de gamă medie-superioară – și un instrument puternic pentru diferențierea mărcilor. Producătorii de top își accelerează ritmul de dezvoltare, extinzând portofoliile de produse și nivelurile de prețuri, pregătindu-se pentru un potențial boom al pieței în 2026, apreciază TrendForce.

Care sunt cele mai vândute mărci în acest an

Samsung este în prezent lider în segmentul telefoanelor pliabile. Recent, a lansat modelul său emblematic Galaxy Z Fold 7, cu îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește designul balamalelor, vizibilitatea pliurilor și factorul de formă.

Cu toate acestea, creșterea concurenței venită din partea altor mărci erodează dominația Samsung. Cota companiei sud-coreene pe piața globală este așteptată să scadă de la 45,2% în 2024, la 35,4% în 2025.

A doua poziție din acest clasament va fi ocupată, în continuare, de Huawei. Cota sa va fi de 34,3% în acest an, conform estimărilor, în scădere cu aproape un procent față de 2024. Însă situația s-ar putea schimba până la sfârșitul acestui an, odată cu lansarea celui de-al doilea telefon tri-fold.

În același timp, Honor și Lenovo (Motorola) apar ca jucători cu creștere rapidă. Cotele lor de piață sunt prevăzute să crească de la 6% și 5,5% în 2024, la 9,1%, respectiv 7,6% în 2025, reflectând expansiunea lor agresivă în segmentul pliabil de gamă medie spre superioară. Honor va înregistra o creștere probabil datorită Magic V5.

La rândul său, Xiaomi câștigă teren cu seria sa Mix Flip, care vizează piața telefoanelor pliabile compacte. Cota sa este prognozată să crească de la 3% în 2024, la 5,1% în 2025.

De asemenea, se preconizează că alte mărci, precum OPPO și vivo, vor reprezenta împreună 8,5% din totalul pieței telefoanelor pliabile, subliniind un ecosistem mai divers și mai competitiv.

Cum va evolua piața telefoanelor pliabile

Conform TrendForce, acest an nu va fi unul bun pentru segmentul de telefoane pliabile. Cu toate acestea, lucrurile s-ar putea schimba în bine până la începutul lui 2026.

În ciuda îmbunătățirilor notabile ale tehnologiei și ofertei de produse, TrendForce observă că vânzările globale de telefoane pliabile continuă să crească într-un ritm moderat. Printre principalele bariere se numără îngrijorările persistente legate de vizibilitatea cutelor, rezistență și prețurile ridicate.

Pentru consumatorii care nu sunt fideli anumitor mărci, stimulentul pentru schimbare rămâne relativ scăzut. Prin urmare, telefoanele pliabile sunt încă poziționate în mare parte ca dispozitive experimentale de înaltă calitate, în timp ce majoritatea utilizatorilor continuă să favorizeze flagship-urile de tip bar, bine stabilite și eficiente din punct de vedere al costurilor.

Acest lucru s-ar putea schimba în 2026. Apple va lansa probabil primul său telefon pliabil în a doua jumătate a anului viitor, cu un ecran extern de 5,5 inci și un ecran intern de 7,8 inci, conform TrendForce.

Dacă se confirmă, intrarea Apple pe piață este așteptată să crească semnificativ interesul și acceptarea consumatorilor pentru dispozitivele pliabile, în special în rândul utilizatorilor de top.

Per total, dispozitivele pliabile evoluează de la simple exemple de inovație, la categorii de produse complete, cu game structurate, variind de la entry-level la flagship. Pe măsură ce prețurile scad și materialele se îmbunătățesc, dispozitivele pliabile devin din ce în ce mai accesibile.

TrendForce consideră că debutul Apple din 2026 ar putea fi punctul de cotitură care va propulsa dispozitivele pliabile în mainstream și va injectează un impuls în industria smartphone-urilor.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Răzvan Crăciun
Răzvan Crăciun
Cu o experiență de aproape 30 de ani în presă, în luna mai 2025 am ajuns din nou în domeniul care m-a pasionat de la început - IT. Cea mai lungă perioadă (mai mult de 15 ani) am petrecut-o la agenția de presă Mediafax, unde am trecut prin piața de capital și IT. Am publicat și în Ziarul ... citește mai mult