Comunicaţiile la Cerf 2008

08.05.2008
Comunicaţiile la Cerf 2008

Ca în fiecare an, comunicaţiile mobile şi mai puţin mobile sunt la înălţime în cadrul Cerf. Este singurul pavilion unde nu remarci că de la an la an o altă companie a decis că nu mai e rentabil să vină la Cerf. Chiar din contră, standurile din pavilionul comunicaţii şi electronice sunt de la an la mai interesante iar firmele prezente reuşesc să atragă numeroşi vizitatori. Că este vorba de concursuri, servicii sau produse noi ori pur şi simplu hostesse simpatice, standurile companiilor din domeniul telecomunicaţiilor au reuşit să se remarce şi la Cerf 2008.

Ca în fiecare an, greii comunicaţiilor sunt prezenţi la datorie. Vodafone, Orange şi Cosmote, reprezentanţii telefoniei mobile, au, ca de obicei, unele dintre cele mai mari şi mai interesante standuri.

Vodafone, Internet mobil pentru toată lumea

Mare, roşu şi aglomerat chiar în primele ore ale primei zi de Cerf 2008, standul Vodafone nu poate fi ratat de niciun vizitator. Nu mai impresionează prin designul plin de imaginaţie ca în alţi ani, când lua formă de corăbii sau copaci, însă este parcă mai spaţios. Anul acesta standul Vodafone seamănă mai mult cu o cafenea unde poţi chiar lua un loc la una din măsuţele albe şi discuta cu unul din reprezentaţii companiei.

 

 

Alături de numeroase telefoane exclusive şi plasme de decor, la loc de cinste este promovată noua ofertă Vodafone Internet pe mobil. Este poate cea mai interesantă ofertă, din punctul de vedere al utilizatorului, pe care am vazut-o anul acesta la Cerf. Vodafone Internet pe mobil oferă, pentru 4.76 euro cu TVA, trafic nelimitat în portalul Vodafone Live! (neinteresant) şi 500 MB trafic lunar pe orice alte site-uri Web (foarte interesant).

Până în prezent, singura piedică în calea extinderii Internetului mobil în România au fost tarifele. Telefoanele compatibile nu mai sunt de mult o problemă, iar de utilizatori împătimiţi nu ducem lipsă. Dacă scăderea tarifelor la Internetul mobil va continua şi cu ceilalţi furnizori de servicii GSM, Google şi Yahoo! vor fi omniprezenţi pe telefoanele românilor.

Orange, MacBook Air

Standul Orange nu este foarte impresionant. Seamănă mai mult cu un magazin de dimensiuni ceva mai mari decât în mod obişnuit.

Principalul punct de atracţie de la standul Orange este cu siguranţă MacBook Air. Asta pentru cei care au auzit de el. În prima zi de Cerf, nu erau foarte mulţi utilizatori interesaţi de minunea lui Steve Jobs.

 

 

În afară de MacBook Air ne-au mai atras atenţia tricourile inteligente ale fetelor de la standul Orange. Acestea beneficiază de o tehnologie numită Lumalive şi care permite proiectarea diverselor mesaje pe anumite zone ale tricourilor. Mai puţin interesant am găsit serviciul Business Kit, o soluţie de comunicare dedicată companiilor.

Cosmote, trenuleţul verde

Standul Cosmote merită o bilă albă pentru imaginaţie. Acesta încearcă să reproducă un trenuleţ cu câteva vagoane în care vei găsi diverse oferte şi telefoane.

Cosmote Cerf 2008

Nu ne-a fost prea clar însă cu ce a venit nou Cosmote la Cerf 2008. Pentru că în afară de o tombolă organizată împreună cu cei de la Germanos nu am remarcat nimic special. Tombola cu pricina are ca premii zilnice telefoane Motorola W220, căşti bluetooth şi obiecte promoţionale.

Romtelecom, accentul pe Internet

Romtelecom a fost una dintre cele mai plăcute prezenţe la Cerf 2008 atât în ceea ce priveşte standul în sine, cât şi activitatea pe durata târgului. Standul Rometelecom este presărat cu pensule şi acuarele care aruncă culori pe blocurile care ţin locul decorului. Ideea metaforei este uşor de înţeles.

Cosmote Cerf 2008

Serviciul pe care Romtelecom îl promovează la Cerf 2008 este ClickNet 20 Mbps care oferă o viteză de 20 Mbps pentru download, 1 Mbps la upload şi IP static.

Nu lipsesc nici concursurile zilnice care au ca premii obiecte promoţionale şi abonamente gratuite ClickNet, Dolce şi telefonie fixă.

Chiar dacă este lipsit de strălucire, Cerf 2008 merită vizitat măcar pentru pavilionul companiilor din domeniile telecomunicaţii şi electronice. Dacă veţi fi dezamăgiţi de ceea ce veţi găsi în celelalte pavilioane, veţi avea ce vedea aici.