Cristian Cojocaru, Samsung România: „Galaxy S9 reprezintă o revoluţionare a camerei, în primul rând” [INTERVIU]

Autor: Cătălin Niţu 01.03.2018
Cristian Cojocaru, Samsung România: „Galaxy S9 reprezintă o revoluţionare a camerei, în primul rând” [INTERVIU]

Galaxy S9 şi S9+ au fost dezvăluite oficial cu o zi înainte de startul Mobile World Congress 2018 la Barcelona, iar noi am avut plăcerea în cadrul evenimentului de a sta de vorbă câteva minute cu Cristian Cojocaru, şeful diviziei telecom din cadrul Samsung România. Am discutat despre noile tehnologii integrate în noile dispozitive, despre gama Galaxy A şi poziţionarea ei pe piaţă, despre wearables şi nu în ultimul rând despre Bixby, asistentul virtual al companiei Samsung.

Samsung a dezvăluit noile Galaxy S9 şi S9+, flagship-urile companiei pentru anul 2019 la nivel global pentru divizia de smartphone-uri. Vedem un rafinament al design-ului de anul trecut, dar şi o serie de noutăţi interesante. Spune-ne ce aduc S9 şi S9+ în plus faţă de generaţia precedentă şi pe ce s-a concentrat compania pentru această nouă generaţie de telefoane.

Aş spune că vorbim despre mai mult decât despre un rafinament. Suplimentar aş spune că este vorba despre o revoluţionare a camerei în primul rând. Practic, anul acesta ne-am decis să reinventăm cu totul această categorie, de aici şi sloganul nostru: „camera reimagined”/„camera reimaginată”. Tehnologia pe care am utilizat-o este cu adevărat revoluţionară şi cu adevărat inovatoare.

Dacă aş enumera dintre principalele funcţii care mi se par cel puţin la nivel personal extrem de interesante, aş aminti slow motion prin care putem să vedem realmente cu încetinitorul cum se întâmplă nişte lucruri şi putem să vedem aceste lucruri şi în modul „reverse”. De asemenea, trebuie amintit modul în care camera face fotografii în lumină slabă. În trecut, până la S8, telefoanele noastre au avut performanţe foarte bune în lumină slabă, dar am reuşit să îmbunătăţim cu aproximativ 28% performanţele camerei în aceste situaţii. Mai mult decât atât, camera se comportă similar cu ochiul uman, adică se închide şi se deschide în funcţie de canitatea de lumină pe care o primeşte. Practic, am adus această tehnologie foarte aproape de ceea ce am putea numi „natural”.

Nu în ultimul rând, aş menţiona o parte să îi spunem „fun”: zona de Emoji. Sunt convins că va avea un real succes în special în rândul tinerei generaţii. Cu AR Emoji putem să ne jucăm cum vrem, putem să realizăm avataruri virtuale care fac ceea ce le spunem noi să facă şi le putem trimite prietenilor noştri prin mesaje sau social media. Toate acestea sunt legate strict de camere foto.

De asemenea, procesorul este un model nou, mult mai puternic, mult mai eficient din punct de vedere al consumului de energie, Exynos 9. Păstrăm însă de la vechea generaţie design-ul exterior. Motivul este că design-ul generaţiei S8 cu Infinity Display este într-adevăr ceva cu totul şi cu totul deodebit, iar experienţa de vizualizare a conţinutului este cu adevărat „imerssive”, cum o numim noi. Am vrut să păstrăm acest lucru pentru că din punct de vedere calitate şi experienţă suntem deja la cel mai înalt nivel.  

Ai amintit de Infinity Display şi nu pot să nu divaghez puţin către seria Galaxy A. Tocmai am testat un Galaxy A8 şi am văzut acum că Infinity Display este acum prezent şi pe gama mid-range a companiei. Va continua expansiunea dispozitivelor cu display fără margini şi către alte modele, care sunt poziţionate sub seria A? Şi pentru că tot vorbim despre Galaxy A, aş dori să te întreb cum este poziţionat pe piaţă acest model? Preţul său se apropie destul de mult de cel al altor dispozitive premium high-end din portofoliul concurenţei.

Nu pot comenta despre ce se va întâmpla în viitor vizavi de portofoliul de produse, însă cu siguranţă că în ceea ce ne priveşte pe noi, ne dorim ca experienţa de Infinity Display pe care am adus-o inclusiv pe A8 să fie cât mai accesibilă clienţilor noştri.

În ceea ce priveşte A8, da, este un prim pas prin care ne-am dorit ca în zona mid-high range, sau mid-range „premium”, să oferim această experienţă acelei categorii de utilizatori. Apropo de poziţionare, definiţia de „mid” din punctul nostru de vedere şi din punct de vedere al consumatorilor, s-a schimbat foarte mult în ultima vreme. Nu mai vorbim despre nişte definiţii clasice în care zona de mid era foarte clar definită între o zonă „low” şi o zonă „premium”. Zona mid este acum mai mult decât o simplă trecere între cele două. Aceasta reprezintă posibilitatea reală de a oferi o experienţă similară cu zona premium unui utilizator din zona mid. Şi atunci din perspectiva asta de poziţionare, ea are sens.

Revenind la S9, am văzut o mare atenţie oferită către inteligenţa artificială, realitatea augmentată şi Bixby din partea Samsung. Cum se va dezvolta partea asta a experienţei pentru utilizatorii din România? Nu foarte mulţi asistenţi oferă suport pentru servicii din România, pentru limba română vorbită în mod natural, etc. Care este planul de viitor pentru Bixby strict pentru piaţa noastră?

Deocamdată şi noi oferim în România Bixby în limba engleză. Există planuri şi pentru România, însă nu pot deocamdată să dezvălui când vom face localizarea pentru Bixby, dar se lucrează în direcţia asta. Evident că interesul consumatorilor la nivel global este foarte mare şi atunci există o prioritizare pentru dezvoltarea Bixby. Tot ce înseamnă dezvoltare în spate necesită foarte multe resurse şi R&D. Chiar şi aşa, eu consider că utilizatorii din România pot utiliza Bixby şi sunt convins că nu vor avea o problemă chiar şi în limba engleză şi pot beneficia de toate avantajele pe care acesta le aduce.

Unde o să meargă din punct de vedere al evoluţiei? Deja la evenimentul de lansare am putut vedea zona de „connected devices”. Este un segment care deja există pe piaţă, dar odată cu integrarea din ce în ce mai accentuată a smart device-urilor vom vedea această zonă mult mai prezentă în viaţa noastră.

O ultimă întrebare. Am observat că de data aceasta la evenimentul de prezentare nu am văzut foarte multe despre categoria de dispozitive „wearables”. Sunt cele deja lansate destul de bune pentru a nu necesita upgrade, se încearcă lansarea mai rară de astfel de dispozitive pentru a crea un ciclu de viaţă la raft mai „natural” pentru cele deja lansate?

Pentru noi, produsele wearables sunt extrem de importante şi sunt un focus foarte clar. În momentul de faţă, noi oferim clienţilor noştri cele mai bune dispozitive wearables în termeni de tehnologie şi inovaţie. Ele fiind importante pentru noi, veţi vedea ceva mai târziu, probabil în a doua jumătate a anului, că vom avea un eveniment dedicat pentru acestea.

Interviul a fost editat înainte de publicare.