HTC One M9 review

HTC One M9 review
Captură foto şi video, redare media, GPS, concluzii

Captură foto şi video

HTC pare să recunoască înfrângerea senzorului UltraPixel de pe HTC One M7 şi M8. Acesta a fost mutat pe partea din faţă, în favoarea unui senzor obişnuit de 20 de megapixeli. În ciuda rezoluţiei scăzute, generaţiile precedente de HTC One realizau imagini potrivite pentru reţele de socializare şi partajare pe web, chiar şi în condiţii de iluminare slabă. Ei bine, noul senzor reuşeşte să fie atât un upgrade, cât şi un downgrade în anumite privinţe. În condiţii ideale, pot fi realizate cadre foarte frumoase, cu detalii impresionante, însă acestea sunt aproape imposibil de realizat.

Problemele camerei foto sunt în mare parte legate de software şi de modul în care acesta măsoară cantitatea de lumină din jur. Majoritatea imaginilor realizate pe soare puternic sunt arse pe setări automate, iar imaginile HDR sunt mult prea luminoase. Mai grav este faptul că nu a fost integrată stabilizare optică în sistemul camerei, rezultând în imagini neclare atunci când nu este destulă lumină. De asemenea, focalizarea pe timp de noapte este lentă şi de cele mai multe ori imprecisă. Tot în condiţii de iluminare slabă apare o procesare excesivă care duce la pierderea detaliilor, iar zgomotul de imagine este omniprezent. Se remarcă şi prezenţa unor refelxii ale becurilor în imagini, cauzate de optica slabă a camerei.

Camera a fost întotdeauna un subiect delicat pentru HTC One, iar M9 continuă tradiţia. Senzorul UltraPixel se găseşte însă pe partea din faţă a dispozitivului şi oferă rezultate mai bune decât senzorii frontali de pe alte dispozitive concurente. Unul dintre cele mai mari avantaje, pe lângă calitatea superioară a fotografiilor, este unghiul larg al obiectivului. Probabil că un blitz frontal, asemeni modelului Desire Eye ar fi asigurat selfie-uri mai bune.

La capitolul filmare, HTC One M9 nu iese din tipare. Asemeni fotografiilor şi filmările pot fi „arse” (supraexpuse) în soare puternic. Filmările UHD sunt limitate la şase minute, în timp ce filmările Full HD nu au nicio limită sperioară de timp. Din păcate, doar filmările UHD oferă rezultate decente, întrucât senzorul întâmpină probleme la folcalizare în cazul capturilor Full HD. Mai jos am ataşat mostre în ambele rezoluţii.

Mostră video Full HD

Mostră video UHD

Redare media şi GPS

La capitolul redare media, HTC a integrat în Sense doar lucruri de bază. Există un player audio simplist, capabil să redea muzică în formatele uzuale, în timp ce materialele video pot fi redate implicit doar din galerie. În cazul în care aveţi nevoie de un player video dedicat, va trebui să vă orientaţi către o aplicaţie din Google Play Store. Deşi nu există prea multe lucruri de spus despre software-ul de la HTC, hardware-ul pentru redare este excelent. Sistemul BoomSound echipat acum cu tehnologie Dolby Digital oferă una dintre cele mai bune experienţe auditive de pe dispozitivele mobile de pe piaţă. Sunetul redat este puternic şi clar şi există chiar şi două setări: pentru muzică şi pentru filme. Acestea sunt predefinite şi nu oferă posibilitatea de personalizare a parametrilor, însă sunt destul de bine realizate încât să nu necesite modificări.

Modulul GPS folosit implementat de HTC în One M9 este unul dintre cei mai rapizi pe care am avut ocazia să îi testăm. Acesta se conectează la sateliţi aproape instant şi face localizarea pe hartă foarte rapid, indiferent de aplicaţie. Cei care doresc să folosească telefonul pe post de sistem de navigaţie vor fi foarte mulţumiţi de performanţa lui One M9.

HTC One M9 nu reprezintă o schimbare majoră în cadrul ofertei de smartphone-uri high-end a companiei taiwaneze. În ciuda faptului că vine cu un procesor mai puternic şi o cameră foto mai bună faţă de generaţia precedentă, în faţa concurenţei, smartphone-ul HTC pare rămas puţin în urmă. Fanii desăvârşiţi ai brandului au destule motive pentru a alege One M9 ca upgrade de la M7 sau M8, însă cei care doresc un telefon de top, care să ofere cele mai multe funcţii şi cea mai bună performanţă pentru preţul plătit, au pe piaţă destule alternative. Păcat că HTC nu aduce în Europa adevăratul său flagship, modelul One M9+, care poate să se lupte pe teren egal cu oferta Samsung şi LG.

Design excelent realizat din materiale de calitate
Sense rămâne unul dintre cele mai bune skin-uri de Android
Difuzoarele BoomSound produc sunet puternic şi clar