iPhone-urile nu mai pot fi reparate în afara service-urilor Apple. Cum să te fereşti de „Error 53”

08.02.2016
iPhone-urile nu mai pot fi reparate în afara service-urilor Apple. Cum să te fereşti de „Error 53”

iPhone-urile sunt unele dintre cele mai scumpe smartphone-uri de pe piaţă, iar repararea lor în afara garanţiei nu este o operaţiune tocmai ieftină în service-urile Apple. Încă de la apariţia lor, au apărut destule companii şi ghiduri care fie ajută utilizatorii să îşi repare singuri telefonul avariat, fie îl repară contra cost, la un preţ mult mai mic. Se pare însă că nu toate componentele din iPhone-uri pot fi schimbate în service-uri neautorizate, muţi utilizatori fiind întâmpinaţi de mesajul „Error 53” şi un dispozitiv imposibil de utilizat după înlocuirea senzorului de amprentă. Apple susţine că aceasta este o funcţie, nu o problemă.

Deşi mulţi utilizatori de iPhone şi-au schimbat în trecut butonul „Home”, care integrează senzorul de amprentă încă de la generaţia 5S, abia din iOS 9 au început să apară probleme cu telefoanele reparate în service-uri neoficiale. Utilizatorii de iPhone 6, 6 Plus şi noile modele 6S care au avut astfel de operaţiuni realizate în ultimele luni, sau care au trecut la iOS 9 de curând au rămas însă cu dispozitive imposibil de foloit şi cu un mesaj de eroare permanent. Conform Apple, această eroare este intenţionată, însă nu a fost implementată pentru a opri reparaţiile neoficiale, fiind mai degrabă vorba despre protejarea securităţii şi intimităţii utilizatorilor.

Conform Apple, începând de la iOS 9, modelele iPhone 6 sau mai noi nu mai pot accepta înlocuirea senzorului de amprentă. Fiecare buton şi panglică de conectare au coduri serial unice şi sunt ataşate permanent de respectivul dispozitiv. În momentul în care oricare dintre aceste componente sunt înlocuite cu altele noi şi nu sunt semnate de Apple, dispozitivul se blochează permanent, fără posibilitatea de a fi „reparat”. Compania a recurs la această metodă de protecţie pentru a evita posibilitatea de a înlocui butonul cu unul neoficial şi de a păcăli sistemul Touch ID. Având în vedere că foarte multe conturi, inclusiv cel bancar legat de Apple Pay, sunt protejate de acest senzor, Apple a dorit să evite frauda în cazul unui smartphone pierdut.

În cazul în care aveţi probleme cu butonul Home, cel mai bine este să nu încercaţi să îl reparaţi pe cont propriu sau la un service „de cartier”. În România, Apple oferă service autorizat prin intermediul operatorilor şi câtorva parteneri locali. Chiar dacă telefonul nu mai este în garanţie, ar trebui să apelaţi exclusiv la serviciile acestora. Apple oferă o listă cu service-uri autorizate pe site-ul oficial.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult