Kantar Worldpanel: europenii îşi diversifica gusturile şi încep să caute smartphone-uri accesibile

Autor: Dorian Prodan 26.05.2014
Kantar Worldpanel: europenii îşi diversifica gusturile şi încep să caute smartphone-uri accesibile

Piaţa smartphone-urilor este dominată în acest moment de către Samsung şi Apple, dar rivalii cu cost scăzut din China încep să devină din ce în ce mai puternici şi agresivi, iar impactul acestora începe să se vadă chiar şi pe pieţele mai bogate din Europa. Conform Kantar Worldpanel, un tradiţional furnizor de date statistice de profil, peisajul pieţei terminalelor mobile este din ce în ce mai fragmentat şi mai dinamic, numărul jucătorilor relevanţi crescând prin intrarea unor nume noi sau revenirea unor nume vechi.

Conform analiştilor companiei, primele trei luni ale acestui an au fost caracterizate de creşterea atenţiei pe care cumpărătorii europeni o acordă produselor producătorilor de mai mică anvergură. Printre companiile care beneficiază de apreciere şi vânzări în creştere se numără şi companii celebre care îşi pierduseră poziţia de odinioară, cum ar fi Motorola sau Sony, produsele atractive cu cost scăzut lansate de acestea bucurându-se de tot mai multă atenţie.

În paralel cu aceste nume celebre, Europa pare să aprecieze din ce în ce mai mult şi nou-veniţii. Un exemplu ar fi Huawei, o companie care a cucerit de curând locul trei în topul producătorilor de smartphone-uri, dar care nu s-a bucurat de un succes prea mare în Europa. Prin lansarea unor produse precum Ascend P6, compania a reuşit să obţină o creştere anuală a vânzărilor de 123%, terminalele Huawei acaparând acum 3 procente din piaţa Europei de Vest (Marea Britanie, Franţa, Spania, Germania şi Italia), în unele cazuri, cum ar fi Germania sau Spania, urcând chiar până la 5 procente.

Un alt exemplu dat de Kantar Worldpanel este Wiko, un producător francez care a fost între timp achiziţionat de partenerul chinez alături de care a pornit la drum. Urmând un model de afacere similar celui adoptat de companiile locale AllView sau Evolio, compania a importat în nume propriu o gamă variată de telefoane Android cu cost scăzut şi a reuşit să atingă o creştere anuală cu trei cifre, gândindu-se chiar la o extindere în alte tări din Europa.

Cei mai reticenţi la schimbare par a fi britanicii, însă Kantar Worldpanel crede că intrarea celor de la Wiko pe această piaţă ar putea schimba şi acolo atitudinea cumpărătorilor. Compania de analiză îşi explică aceste schimbări prin schimbarea percepţiei valorii reale a unui telefon mobil, cumpărătorii începând să caute alternative mai accesibile.

Din punct de vedere al ponderii sistemelor de operare, europenii preferă Android în proporţie de 72,4 procente, platforma Google fiind urmată de cea Apple, care şi-a adjudecat 17,5 procente, şi Microsoft, care şi-a adjudecat 8,4 procente. După cum se remarcă, ponderea sistemului de operare Windows Phone este mult mai mare decât media globală, care este de circa 3,3 procente, explicaţia fiind succesul mare de care s-au bucurat aici unele terminale ieftine, cum ar fi Nokia Lumia 520.

Tags: