Livrările globale de telefoane pliabile au crescut cu 14% în trimestrul 3 din 2025, față de intervalul similar din anul precedent. Acestea au atins cel mai mare volum trimestrial înregistrat vreodată pentru această categorie, conform celui raportului Foldable Smartphone Market Tracker al Counterpoint Research.
Ponderea smartphone-urilor pliabile în livrările globale de smartphone-uri a ajuns la 2,5% în timpul trimestrului, adoptarea răspândindu-se în segmentele axate pe premium.
Modelele de tip carte au condus expansiunea, alimentate de lansarea modelului Galaxy Z Fold7 de la Samsung și de creșterea continuă a seriei Mate de la Huawei.
Livrările de smartphone-uri cu clapetă au crescut, de asemenea, susținute de gama globală reîmprospătată de la Samsung și de adoptarea puternică a seriei Razr 60 de la Motorola.
Performanța producătorilor de echipamente originale (OEM) a subliniat și mai mult influența ciclului Samsung Galaxy Z din acest trimestru.
În special, rama mai subțire a modelului Z Fold 7, hardware-ul mai ușor, durabilitatea îmbunătățită a balamalelor și vizibilitatea redusă a cutelor i-au lărgit atractivitatea premium și au condus la o creștere mai puternică decât se aștepta.
Huawei și-a menținut un impuls constant cu seria sa Mate, în timp ce HONOR și vivo au continuat să contribuie prin game reîmprospătate de smartphone-uri pliabile. Motorola s-a impus ca unul dintre cei mai remarcabili producători la nivel global, extinzându-și baza de dispozitive pliabile prin prețuri competitive, parteneriate solide pe canale și recenzii favorabile privind utilizabilitatea produselor.
Categoria smartphone-urilor pliabile este pe cale să încheie anul 2025 cu o creștere de aproximativ 100% față de anul precedent, menținând un impuls constant pe măsură ce utilizatorii premium gravitează către ecrane mai mari pentru productivitate, bucurându-se în același timp de o durabilitate mai bună.
:format(webp):quality(100)/https://www.go4it.ro/wp-content/uploads/2025/12/Vz-tel-pliabile-Source-Counterpoint-Foldable-Smartphone-Market-Tracker.jpg)
În 2026, piața va intra într-o fază de expansiune mai pronunțată. Printre factorii cheie se numără durabilitatea îmbunătățită, reducerea grosimii și greutății, structuri optimizate ale balamalelor și panourilor și experiențe software extinse bazate pe inteligență artificială. Apple, un nou participant important care sosește în a doua jumătate a anului 2026, se așteaptă să consolideze ciclurile de upgrade premium în regiunile principale, pornind de la baza sa solidă de utilizatori de iPhone.
Această schimbare în dinamica competitivă pune un accent mai mare pe leadershipul în inovație, determinând furnizorii existenți să accelereze experimentarea multi-factor de formă și să își pregătească portofoliile de produse pentru următorul val de adopție a dispozitivelor pliabile.
Înainte de intrarea Apple, producătorii de echipamente originale (OEM) se concentrează din ce în ce mai mult pe demonstrarea unei poziții de lider tehnologic clare și pe perfecționarea strategiilor de diferențiere a produselor. Un rezultat clar este trecerea treptată dincolo de designurile convenționale de tip carte. Experimentele multiple de la Huawei au evidențiat posibilitățile inginerești, iar dispozitivul tri-fold lansat recent de Samsung reflectă acum această tranziție, mutându-se în testare practică și semnalizare strategică, mai degrabă decât în scară imediată.
„Primul model tri-fold de la Samsung va fi livrat în volume foarte limitate, dar cantitatea nu este obiectivul”, a spus Liz Lee, Associate Director Counterpoint Research. „Având în vedere că dinamica competitivă se va schimba semnificativ în 2026, în special odată cu intrarea așteptată a Apple în segmentul pliabil, Samsung poziționează acest dispozitiv ca un proiect pilot multi-fold pentru a-și consolida poziția de lider în tehnologie. Această lansare este concepută pentru a valida durabilitatea, arhitectura balamalelor și optimizarea software-ului, colectând în același timp informații reale de la utilizatori înainte de o comercializare mai largă.”