Livrările globale de smartphone-uri au înregistrat o creștere de 4% în trimestrul 3 din 2025, față de același interval din anul precedent, conform estimărilor preliminare ale Counterpoint Research.
În timp ce piețele mature precum America de Nord și Europa au înregistrat declin în timpul trimestrului respectiv, piețe precum India, Orientul Mijlociu și Africa (MEA), Japonia și părți din Asia-Pacific (APAC) au înregistrat o creștere robustă, impulsionând livrările globale generale.
„Cererea de modele premium pe piețele dezvoltate a rămas puternică, în timp ce dispozitivele 5G economice au câștigat teren în regiuni de creștere precum India, părți din APAC și MEA. Cu toate acestea, scăderea ritmului din China din cauza lichidării stocurilor și încrederea scăzută a consumatorilor din America Latină au menținut creșterea moderată. Japonia și-a menținut impulsul, înregistrând o creștere de 15% față de anul precedent, determinată de cererea susținută pentru iPhone 16 și iPhone 16e. Modelele premium Galaxy S25 de la Samsung au câștigat, de asemenea, o tracțiune puternică pe piață.
MEA a înregistrat o creștere impresionantă a livrărilor în timpul trimestrului, de 14% față de anul precedent, determinată de performanța puternică a Samsung și Xiaomi, în timp ce Apple a condus segmentul premium. Creșterea a fost determinată de portofolii largi de produse medii, susținute de cererea pentru întoarcerea la școală și de acumularea de stocuri înainte de sărbători.”
Shilpi Jain, Senior Analyst Counterpoint Research
Samsung a fost lider de piață, cu o cotă de 19% din livrările totale. Seria Galaxy A, cu modelele sale recent lansate A17 și A07, a impulsionat creșterea mărcii, în timp ce Galaxy Z Fold7 a înregistrat o evoluție bună.
„Samsung continuă să conducă piața cu o cotă de livrare de 19% în trimestrul 3 al anului 2025 și o creștere de 6% față de anul precedent. Creșterea a fost determinată în principal de gama de produse Galaxy A de la Samsung. Recent lansatul Galaxy Z Fold7 a înregistrat o performanță puternică pe piață datorită cererii utilizatorilor timpurii, promoțiilor agresive din partea operatorilor și interesului continuu al consumatorilor pentru factorul de formă pliabil”.
Kamal Singh, Research Analyst
Livrările globale ale Apple au crescut cu 9% în T3 2025, față de aceeași perioadă din anul precedent, fiind cea mai rapidă creștere dintre primele cinci mărci. Producătorii OEM au înregistrat o creștere puternică în Japonia, China, Europa de Vest și în anumite părți ale APAC. Noua serie iPhone 17 lansată a fost bine primită pe piață, înregistrând pre-rezervări record în toate regiunile.
Xiaomi a menținut locul trei, cu o cotă de livrare de 14% și o creștere de 2% față de anul precedent. Marca și-a îmbunătățit cotele cotă pe piețele din Asia de Sud-Est, MEA și America Latină, în special în segmentele bugetare și medii, impulsionată de parteneriatele cu operatorii, promoții și consolidarea canalelor offline și online.
OPPO și vivo au ocupat pozițiile a patra, respectiv a cincea pe piața globală a smartphone-urilor în timpul trimestrului. Creșterea OPPO a fost determinată de performanța puternică pe piețele din Asia de Sud-Est și MEA cu modelele sale 5G accesibile, în timp ce sub-marca sa OnePlus a reapărut în China și India.
În același timp, vivo a câștigat din piață în India și Asia de Sud-Est, continuând în același timp să își extindă prezența în MEA.
În afara primelor cinci mărci, Google a înregistrat o creștere puternică de 18% față de anul precedent a livrărilor. Seria sa Pixel 9 a avut rezultate bune pe piață, în timp ce integrarea inteligenței artificiale și extinderea geografică sunt, de asemenea, motorul creșterii.