Parteneriatul dintre producătorul de telefoane HMD Global și Nokia s-a încheiat anul trecut, dispozitivele ce purtau branding-ul Nokia fiind eliminate de pe site-ul oficial HMD.com și înlocuite de variante cu branding-ul producătorului. Totuși, numele Nokia ar putea reapărea în peisajul telefoanelor mobile moderne, dacă compania finlandeza își va găsi un alt partener.
Pe sub-reddit-ul Nokia, un Community Manager oficial a publicat o postare conform căreia compania finlandeză este deschisă la colaborări cu “un producător major de dispozitive mobile”. Evident, postarea unui Community Manager pe o rețea de socializare nu înseamnă mare lucru, iar Reddit nu este tocmai locul în care să-ți găsești parteneri de afaceri la acest nivel. Totuși, acest post poate trăda intențiile companiei de a readuce branding-ul Nokia în atenția utilizatorilor de telefoane mobile din ziua de azi.
De-a lungul anilor, compania finlandeză și-a licențiat brand-ul către multiple companii din diferite segmente de activitate: Streamview a produs televizoare Nokia, RichGo a oferit căști audio și accesorii de telefon cu acest branding, iar OFF Global a comercializat laptop-uri sub această denumire. La fel ca în cazul înțelegerii cu HMD, aceste parteneriate s-au încheiat între timp.
Pe de cealaltă parte, nici HMD nu trece printr-o situație foarte bună, compania anunțând recent că-și va reduce operațiunile de pe piața din Statele Unite ale Americii. Cât despre Nokia, compania finlandeză a negat, anul trecut, zvonurile conform cărora Samsung urma să achiziționeze porțiunea companiei care se ocupă de rețelistică. Săptămâna aceasta sunt așteptate cele mai recente rezultate financiare ale Nokia; în primul trimestru din 2025, finlandezii au raportat profit operațional de 156 de milioane de euro, cu vânzări nete de 4,39 miliarde de euro.
Rămâne de văzut dacă brand-ul Nokia, altădată dominant în acest domeniu, mai are astăzi vreun cuvânt de spus pe piața telefoanelor mobile (inteligente sau nu).
Sursa: GSM Arena