Piața din Europa de smartphone-uri a scăzut la început de 2022. Realme, singurul brand în creștere

18.06.2022
Piața din Europa de smartphone-uri a scăzut la început de 2022. Realme, singurul brand în creștere

Vânzările de smartphone-uri din Europa au fost pe un trend descendent în T1 2022, conform uni studiu de piață publicat de Counterpoint. Acesta evidențiază faptul că patru dintre primele cinci companii care vând smartphone-uri pe piața din Europa au înregistrat scăderi mari în primele luni ale acestui an, numai una reușind să crească semnificativ față de anul precedent. În ciuda acestor vânzări, aparent dezamăgitoare, pozițiile din clasament au rămas neschimbate.

Vânzările de telefoane au scăzut în 2022, dar clasamentul rămâne neschimbat

Studiul Counterpoint pune întreaga piață în scădere față de aceeași perioadă din 2021, cu vânzări mai mici cu 12% în total. Totuși, atunci când vine vorba despre cote de piață, unele companii chiar au crescut, în ciuda vânzărilor mai mici.

Avem în continuare Samsung pe primul loc la vânzări, cu 35% din totalul vânzărilor din Europa, însă numărul de unități vândute a fost cu 16% mai mic decât cu un an în urmă. Totuși, cota de piață a companiei a scăzut doar cu 2% în 2022 față de 2021.

Apple rămâne pe poziția a doua, și chiar dacă a scăzut în vânzări cu 6% în T1 2022, compania are acum o cotă de piață mai mare, cu 25% din totalul smartphone-urilor vândute în această perioadă. Creșterea este mică, de un singur procent, dar este totuși surprinzătoare.

Realme, adevăratul „campion” al pieței

Xiaomi pare să fie compania cea mai afectată de scăderea pieței de smartphone-uri la început de 2022 în Europa. De la o cotă de piață de 19% în T1 2021, Xiaomi scade la 14% în 2022, cu vânzări mai mici cu 36% față de anul trecut. Oppo rămâne în schimb constant cu 6% cotă de piață și vânzări în scădere cu 8%.

Singurul „câștigător” în prima parte a anului 2022 pare să fie Realme, care a înregistrat o creștere imensă, de 67% în Europa, iar cota sa de piață a crescut de la 2 la 4% de la an la an. Restul brand-urilor au reprezentat 15% din piață.

Factorii care au dus la scăderea vânzărilor de telefoane către clienți au fost cele cu care industria se confruntă deja de câțiva ani: lipsa componentelor, care a dus la stocuri mai mici, lockdown-urile din China de la începutul anului, care au întârziat producția și începutul războiului din Ucraina, care au afectat economia globală.

sursa: Counterpoint