Seria Mate 30 se bucură de vânzări foarte bune, în ciuda disponibilităţii limitate

Autor: Cătălin Niţu 26.11.2019
Seria Mate 30 se bucură de vânzări foarte bune, în ciuda disponibilităţii limitate

Seria Huawei Mate 30 este momentan disponibilă doar în China şi doar în câteva alte regiuni într-un format de lansare „limitat”, cu unităţi puţine şi câteva bonusuri la cumpărare pentru a încuraja cumpărarea telefoanelor în ciuda lipsei serviciilor Google. Se pare însă că acolo unde telefoanele sunt disponibile, acestea sunt un adevărat succes, Huawei anunţând că noua sa serie a atins un număr record de vânzări în mai puţin de două luni.

Compania a dezvăluit în cadrul evenimentului de lansare al noii tablete MediaPad Pro şi al laptop-urilor MateBook D că seria Mate 30, compusă din dispozitivele Mate 30, Mate 30 Pro, variantele 5G ale acestora şi modelul de lux Mate 30 RS Porsche Design, a depăşit 7 milioane de unităţi vândute. Desigur, o lansare internaţională ar fi asigurat un succes şi mai mare pentru Huawei şi probabil că ar fi pus compania pe calea de a depăşi Samsung în vânzări globale pe anul 2019, însă având în vedere situaţia complicată, rezultatul este în continuare impresionant.

Seria Mate 30 se bucură şi de un alt avantaj în China, cel puţin. Aceste modele, prezentate în luna septembrie cu preţuri între 800 şi 2000 de euro, sunt mult mai ieftine în ţara de origine, întrucât nu sunt adăugate taxe în plus pentru transport şi import. Astfel, cel mai ieftin model Mate 30, echipat cu cel mai puternic procesor Huawei şi cu o cameră foto foarte performantă porneşte de la un preţ de 4.300 yuan, adică 554 euro. De asemenea, varianta de top, Mate 30 Pro costă doar 5.800 yuan, adică 750 euro. În comparaţie, modelul de top în Europa a fost anunţat la un preţ de 1.100 euro.

Este greu astfel pentru celelalte companii să concureze cu Huawei în China. Samsung şi Apple, companiile care oferă produse construite la acelaşi nivel şi oferă capabilităţi comparabile cer aceleaşi preţuri în toată lumea, deci semnificativ mai mari decât Huawei în China, în timp ce producătorii chinezi livrează produse inferioare pe segmentul high-end fie din punct de vedere al construcţiei, fie din punct de vedere software, la preţuri similare. Totodată, publicul din China a fost împins de deciziile SUA de a bloca Huawei să cumpere produse ale companiei şi dintr-un simţ patriotic, alegând acest brand faţă de alte branduri autohtone. (Atunci când ZTE a fost într-o poziţie similară în 2018, companiile chineze îşi încurajau angajaţii să cumpere produse ZTE sau ale altor companii din China, oferindu-le chiar subvenţii pentru achiziţionarea lor)

Aşteptăm în continuare veşti oficiale despre disponibilitatea modelului Mate 30 Pro în România, mai ales acum, după ce am primit telefonul la review, lucru care dovedeşte că Huawei ia în calcul lansarea acestui model şi în afara chinei.