Strategia lansării iPhone 5C nu impresionează prea mult cumpărătorii Apple

15.10.2013
Strategia lansării iPhone 5C nu impresionează prea mult cumpărătorii Apple

Lansarea telefoanelor iPhone 5S şi 5C a adus o evidentă şi aşteptată creştere a numărului de telefoane Apple vândute, producătorii de subansamble raportând o mărire cu circa 10 procente a numărului de componente comandate încă din luna septembrie, în care cele două modele au avut o disponibilitate limitată. În acest an, Apple a decis să lanseze două telefoane în paralel, însă cât de bine primit este noul iPhone 5C?

Primele date despre numărul noilor telefoane Apple vândute a apărut la scurt timp după lansare, acestea susţinând că raportul dintre modelele iPhone 5S şi iPhone 5C este de circa 3:1. Noile cifre publicate de Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) afirmă că raportul dintre cele două modele s-a modificat uşor la circa 2,4:1, însă aceste cifre nu sunt deloc îmbucurătoare pentru Apple deoarece este un semn că strategia lansării celor două modele în paralel nu dă deocamdată roadele scontate.

Conform datelor analizate de Consumer Intelligence Research Partners, 64% din cumpărătorii Apple au preferat modelul de vârf iPhone 5S, în timp ce noul iPhone 5C a atras doar 27 de procente iar versiunea ieftină iPhone 4S 8GB a atras 9 procente. Această imagine este foarte apropiată de cea de anul trecut, când iPhone 5 a atras 68% din cumpărători, în timp ce modelele mai vechi iPhone 4S şi iPhone 4 au atras 23, respectiv 9 procente.

În timp ce cota de piaţă a celor care au ales cea mai ieftină opţiune Apple a rămas neschimbată, noul iPhone 5C nu se descurcă cu mult mai bine decât modelul din generaţia anterioară pe care Apple l-a oferit până acum ca opţiune intermediară. Apple a încercat în acest an să ofere un produs nou, chiar dacă acesta este de fapt doar modelul de anul trecut într-o împachetare colorată diferită, însă clienţii Apple nu au părut prea entuziasmaţi de acest truc şi l-au ales într-o proporţie apropiată celor văzute în anii anteriori.

Aceste date se vor schimba în timp, vânzările modelelor intermediare şi entry-level crescând mai repede decât cele ale modelelor de vârf şi atingând nivelul maxim în vară, înaintea lansării actualizărilor de toamnă. Până atunci însă, cifrele preliminare ne sugerează că intenţia Apple de a lansa un telefon nou care să atragă masele de cumpărători nu s-a fructificat, iPhone 5C având o performanţă similară cu cea a modelelor anterioare.

Tags: