TikTok a depășit YouTube în privința timpului mediu de vizionare, în aceste regiuni ale lumii

Autor: Aurelian Mihai 06.09.2021
TikTok a depășit YouTube în privința timpului mediu de vizionare, în aceste regiuni ale lumii

Concepută pentru a da utilizatorilor dependență prin livrarea unui flux nesfârșit de clipuri video scurte, dar care te țin „captiv” în fața ecranului, platforma TikTok este acum mai vizionată decât YouTube, în cel puțin două regiuni ale lumii.

Potrivit datelor colectate de App Annie, vizând consumatorii din Statele Unite și Marea Britanie, utilizatorii petrec în medie mai mult timp folosind TikTok, decât YouTube, fapt ce indică un nivel foarte ridicat de interacțiune față de conținutul platformei venită din China.

În timp ce YouTube rămâne pe poziția fruntașă din punct de vedere al tipului total petrecut pe platformă, victoria pentru Google este una amară, fiind doar raportată unui număr mai mare de utilizatori, dar mai puțin implicați în activitatea de vizionare. Astfel, platforma controlată de Google numără aproximativ 2 miliarde de utilizatori lunar, comparat cu 700 milioane în rețeaua TikTok (potrivit măsurătorilor făcute la jumătatea anului 2020). Cu toate acestea, la cei din urmă timpul alocat pentru vizionarea de filmulețe este mai mare.

Un alt aspect de care trebuie ținut seama este acela că măsurătorile App Annie vizează doar utilizatorii de Android, nu și fanii iOS. Iar că dacă punem la socoteală și timpii de vizionare obținuți cu utilizatorii din China, folosind versiunea localizată a aplicației numită Douyin, probabil că TikTok ar conduce detașat în topul platformelor de streaming video.

Totuși, în timp ce rețeaua TikTok este frecventată de un grup demografic relativ restrâns, formată din utilizatori foarte dependenți, platforma rivală YouTube este pe gustul mai multor categorii de vârstă și interese, per total având o bază de utilizatori mai diversă și mai stabilă. Totodată, cei mai de succes creatori YouTube beneficiază de grupuri mai numeroase și mai devotate de urmăritori, decât „vedetele” din rețeaua TikTok, ai căror fani tind să-și piardă interesul mult mai repede.