Vânzările de smartphone pe piața mondială au scăzut foarte puțin, la circa 288,9 milioane de unități, în trimestrul al doilea din 2025, din cauza cererii modeste din partea consumatorilor, care a restricționat evoluția pieței, apreciază firma de cercetare și analiză Canalys.
Trimestrul doi a fost marcat de revenirea Samsung, care a avut cea mai mare creștere din rândul primilor cinci producători de telefoane. De asemenea, un producător mai mic, Nothing, a marcat piața telefoanelor mobile din trimestrul al doilea cu o creștere impresionantă a vânzărilor.
„T2 a marcat un punct de cotitură cheie pentru Samsung. A fost primul trimestru de la T4 2021 în care a înregistrat cea mai puternică creștere dintre primele cinci companii”, a declarat Aaron West, analist senior la Omdia.
„Samsung și-a reorientat strategia pe «volum inteligent», cu scopul de a-și scala în mod profitabil seria Galaxy A pe piața de masă, continuând în același timp să-și dezvolte modelele premium. În special, liniile entry-level A0x și A1x au fost factori cheie în T2, susținute de noul Galaxy A06 5G, care a ajutat Samsung să câștige tracțiune pe piețele emergente. Seria S25 și-a menținut performanța constantă, chiar dacă nicio creștere majoră a cererii de la noul Galaxy S25 Edge nu s-a materializat. În plus, performanța Samsung în T2 a fost stimulată de preluarea anticipată a stocurilor în SUA pe fondul preocupărilor legate de tarife, livrările sale acolo crescând cu un remarcabil 38% de la an la an.”
Samsung a fost cel mai mare furnizor în trimestrul 2, livrând 57,5 milioane de smartphone-uri, în creștere cu 7% față de anul precedent. Performanța sa a fost determinată în mare măsură de seria Galaxy A, axată pe piața modelelor mai ieftine.
Apple a ocupat locul al doilea în clasamentul furnizorilor, livrările de iPhone-uri scăzând cu 2%, la 44,8 milioane de unități. Performanța Apple a demonstrat o rezistență puternică în contextul concurenței acerbe din China și al unei corecții a stocurilor din SUA, pe măsură ce s-a adaptat la tarifele în rapidă schimbare.
Xiaomi și-a menținut locul trei, cu vânzări de 42,4 milioane de unități, cu o creștere deosebit de puternică în America Latină și Africa. Pe locul patru, Vivo a crescut cu 2% la un volum al vânzărilor de 26,4 milioane de unități, susținută de o creștere puternică în India, în timp ce TRANSSION s-a clasat pe locul cinci, în scădere cu 3%, la 24,6 milioane de unități.
Un alt punct culminant cheie în trimestrul 2 a venit de la o companie mai puțin cunoscută decât principalii competitori, Nothing. Aceasta a crescut cu 177% de la an la an, depășind 1,0 milion de livrări trimestriale pentru prima dată. Evoluția Nothing a fost determinată în principal de investițiile sale de succes din India.