Vânzările de smartphone din Europa de Vest în primele două săptămâni ale lunii octombrie (săptămânile 40 și 41 ale anului) au scăzut cu 1% față de anul precedent, potrivit Smartphone Weekly Sales Tracker al Counterpoint Research.
Această ușoară contracție a vânzărilor de smartphone-uri din Europa de Vest în intervalul menționat reflectă o economie încă lentă, precum și o încredere redusă a consumatorilor, conform studiului.
„Având în vedere lansarea noului iPhone de la Apple la sfârșitul lunii septembrie, octombrie este de obicei o perioadă sezonieră pentru creșterea pieței smartphone-urilor din Europa de Vest. Cu toate acestea, pe baza cifrelor de vânzări săptămânale de la începutul lunii octombrie a acestui an, creșterea vânzărilor de smartphone-uri din Europa de Vest în această lună ar putea fi mai lentă decât se aștepta. Situația economică din regiune rămâne lentă, încrederea consumatorilor fiind încă redusă”, a declarat Jan Stryjak, director asociat la Counterpoint Research.
Xiaomi a scăzut cu 7% în prima jumătate a lunii octombrie, față aceeași perioadă de anul precedent, influențând declinul pieței.
Marca s-a poziționat ca al treilea cel mai mare producător OEM de pe piață, după Apple și Samsung, dar vânzările inițiale mai lente ale seriei sale 15T, lansată la sfârșitul lunii septembrie, au dus la un declin la începutul lunii octombrie.
Cu toate acestea, vânzările puternice continue ale celorlalte produse ale sale cele mai bine vândute, precum seria Redmi Note 14 și seria Xiaomi 15, oferă Xiaomi spațiu pentru a-și menține poziția.
Apple a raportat o creștere de 2% față de anul precedent, sugerând o perspectivă pozitivă pentru seria iPhone 17 în Europa de Vest.
Noua gamă de produse, odată cu adăugarea iPhone Air, a stârnit entuziasmul consumatorilor. iPhone Air pare să fi reprezentat aproximativ 10% din vânzările seriei iPhone 17 în această perioadă.
Samsung, care, împreună cu Apple, domină segmentul premium din Europa de Vest premium în această regiune, își menține un loc stabil pe locul doi.
Compania sud-coreeană a avut o cotă de piață de 30%. Modelele sale Galaxy S25 Ultra și S25 au condus vânzările în această perioadă, în timp ce Galaxy A56 a înregistrat, de asemenea, o performanță puternică.
HONOR a înregistrat o scădere de 4% față de anul precedent din cauza lipsei de noi modele. Cel mai recent debut al mărcii, Magic 5, a început să-și piardă avântul inițial după ce a fost pe piață mai mult de o lună, în timp ce pilonul seriei HONOR 400 este disponibil de aproximativ șase luni.
„Declinul HONOR este temporar. Acest producător de echipamente originale este unul dintre cei cu cea mai rapidă creștere din regiune, atingând recent 30 de luni consecutive de creștere datorită vânzărilor impresionante ale telefoanelor sale pliabile.”
Jene Park, Senior Analyst, Counterpoint Research
:format(webp):quality(100)/https://www.go4it.ro/wp-content/uploads/2025/11/Western-Europe-Smartphone.jpg)