Xiaomi se laudă cu „aplicații Google” pe cutia noilor modele Mi 10

Autor: Cătălin Niţu 08.04.2020
Xiaomi se laudă cu „aplicații Google” pe cutia noilor modele Mi 10

Acum că producătorul de smartphone-uri de pe locul al doilea la nivel mondial este într-un dezavantaj clar, dispozitivele Huawei fiind livrate fără aplicații Google preinstalate, Xiaomi încearcă să preia rolul de concurent principal pentru Samsung. Noile dispozitive Mi 10 și Mi 10 Pro, proaspăt lansate și pe piața din Europa, vin cu un mesaj nou pe cutie, care menționează clar faptul că aplicațiile Google sunt preinstalate. În timp ce Xiaomi spune că această decizie a fost luată conform noului regulament Google, se pare că adevărul este undeva la mijloc.

Noile modele Xiaomi includ pe cutie mesajul „with easy access to the Google apps you use most” (cu acces ușor la aplicații Google pe care le folosești cel mai des). Acest mesaj este folosit probabil de către Xiaomi pentru a-și asigura clienții că telefoanele lor funcționează exact așa cum s-ar aștepta încă de la început, spre diferență de cele Huawei, care nu au aceste aplicații preinstalate.

În timp ce Xiaomi își justifică decizia de a include acest mesaj prin faptul că Google ar cere asta, se pare că regulamentul de parteneriat între producătorul american și companiile terțe nu menționează așa ceva. Toate telefoanele Android menționează undeva pe cutie faptul că folosesc Android sau că au software de la Google, însă niciunele de până acum nu menționau specific „aplicații Google”. Tot ce este menționat în înțelegerea dintre companii este mesajul „powered by Android” la pornire.

„Textul respectiv face parte din necesarul de promovare al partenerilor din cel mai recent document de cooperare, similar cu mesajul „powered by Android” care apare pe telefon sau „Intel Inside” care apare pe computere.

Pentru că versiunea precedentă a înțelegerii între Xiaomi și partenerii săi a expirat, Xiaomi devine primul producător care folosește o nouă versiune a documentelor de cooperare, și este primul producător care lansează produse noi după ce acestea intră în vigoare.

Sperăm ca producătorii din toată lumea de smartphone-uri să coopereze cu partenerii pentru a crea un ecosistem bogat.”, au declarat reprezentanții Xiaomi (via Phone Arena).

Tot cei de la Xiaomi au declarat apoi, după ce a fost demonstrat că nu există o astfel de cerință în niciun contract că „acest text de pe pachetul seriei Mi 10 este consostent cu branding-ul Google din trecut și are rolul de a ajuta la asigurarea faptului că utilizatorii sunt informați corect despre software-ul de pe dispozitiv”.

Probabil că există într-adevăr o nouă cerință din partea Google, însă modul în care aceasta a fost aplicată pare puțin excesivă și clar o lovitură în direcția Huawei, care vine fără aplicațiile Google din fabrică.