Black Friday 2013: intre promoţii irezistibile şi servere căzute

Black Friday 2013: intre promoţii irezistibile şi servere căzute

Cu mai puţin de două săptămâni rămase până la campania Black Friday 2013, administratorii magazinelor online participante fac ultimele pregătiri pentru asigurarea unui mediu cât mai îmbietor pentru amatorii de chilipiruri. Însă după cum bine ştim din anii anteriori, Black Friday nu este o zi a cumpărăturilor relaxate, în care alegem în voie dintr-o ofertă consistentă de produse cu preţuri reduse substanţial. Din contră, este o zi a nervilor întinşi la maximum în care vânătorii de chilipiruri trebuie să dea dovadă de competitivitate şi ingeniozitate dacă vor să prindă ofertele cele mai tenante.

Experienţa anilor trecuţi ne arată că pentru cumpărături reuşite de Black Friday 2013 trebuie avem temele bine făcute, studiind din timp produsele care ne interesează. Altfel, la startul nebuniei riscăm să fim luaţi prin surprindere de website-urile care devin brusc aproape imposibil de accesat, pentru ca mai târziu să descoperim că ofertele care ne interesau au fost deja epuizate de cumpărătorii mai descurcăreţi. 

O bună idee poate fi să păstrăm bookmark-uri ce ne aduc direct în pagina produselor dorite, fără să pierdem timp preţios parcurgând listele de meniuri. Contul de utilizator trebuie să fie deja autentificat cu numele şi parola, iar în secţiunea date de contact să avem salvată adresa la care dorim să fie făcută livrarea.

Un alt truc ce ne poate ajuta să parcurgem mai uşor paşii necesari pentru validarea unei comenzi în ziua de Black Friday 2013 este configurarea web browser-ului pentru a nu aştepta încărcarea imaginilor din pagină. Spre exemplu, utilizatorii Google Chrome pot face asta din meniul Settings, alegând opţiunea Don not show any images listată în secţiunea Content settings.

Black Friday 2013: intre promoţii irezistibile şi servere căzute

Când începe?

Campania Black Friday 2013 are startul oficial în ziua de 29 noiembrie, chiar la miezul nopţii. Practic, fiecare magazin îşi alege propria oră de start, mai devreme sau mai târzie de miezul nopţii. Spre  exemplu,  în campania Black Friday 2012 prima salvă de reduceri a fost lansată de PC Garage chiar la miezul nopţii, doar pentru ca întârziaţii ce nu au prins pe stoc oferte atractive să fie programaţi la o trezire matinală la ora 06.00, când a intrat o nouă tranşă de recuceri.

Noaptea de Black Friday a prins Evomag cu serverele picate, lăsând vânătorii de promoţii să tocească tasta F5 până a doua zi dimineată. Anul acesta, Evomag  a anunţat că pentru ei sezonul Black Friday 2013 începe pe 22 noiembrie, nu 29 cum plănuiesc majoritatea magazinelor participante. Mai exact, potrivit comunicatului de presă emis de reprezentanţii companiei, cei care vor să cumpere produse la reducere de la Evomag ar face bine să-şi păstreze cât mai libere zilele de 22, 23 şi 28 noiembrie.

Oferta Evomag pentru Black Friday 2013

Oferta F64 pentru Black Friday 2013

Oferta PCShop pentru Black Friday 2013

Anticipând problemele tehnice inevitabile ce vor apărea în noaptea Black Friday 2013, PC-Garage promite cumpărătorilor că le va da înapoi diferenţa de preţ dacă produsul pe care l-au achiziţionat acum va fi mai ieftin de Black Friday.

Alte zvonuri anunţă măsuri similare şi din partea eMAG, arătând că blocajele cauzate de servere suprasolicitate în ziua de Black Friday nu aduc doar motive de nemulţumire vizitatorilor, ci şi pierderi semnificative pentru magazinele participante, care ratează o bună parte din vânzări. După vânzări de 54 milioane lei în ziua de Black Friday 2012, eMag speră ca Black Friday 2013 să aducă vânzări de 3 ori mai mari, iar suplimentarea serverelor ar putea să nu fie de ajuns pentru asta. Soluţia găsită de eMag (şi nu numai) pare să fie întinderea campaniei de reduceri pe mai multe zile,  dând timp suficient şi celor mai puţin temerari să prindă câte ceva la ofertă.

Rămâne de văzut dacă nu cumva un sezon Black Friday 2013 prea lung are şi dezavantaje, lăsând un mediu mai puţin competitiv şi prea mult timp de gândire cumpărătorilor impulsivi, ce ar fi cumpărat mai mult dacă atmosfera era suficient de încinsă.

Tags:
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai este cel mai vechi redactor al site-ului Go4it.ro. Are 14 ani de experienţă în presa IT şi cunoștințe ample din sfera tehnologiei. Înainte de a ajunge la Go4it, Aurelian a fost redactor pentru revista XtremPC, acoperind rubrica de știri, desfășurarea de teste comparative și ... citește mai mult