Virgin Galactic SpaceShipTwo, nava pentru turism spaţial

Iniţial, SpaceShipTwo va decola şi va fi purtată până la altitudinea de 15.200 m de White Knight Two, un aparat de zbor cu patru motoare. De acolo, motorul de rachetă hibrid al lui SpaceShipTwo va intra în acţiune şi va propulsa nava până la aproximativ 4.000 km/h. Reintrarea în atmosferă se va realiza cu aripile strânse şi nu se vor experimenta aceleaşi probleme legate de frecarea cu aerul ca în cazul navetelor spaţiale datorită vitezei semnificativ mai reduse.

Planul de zbor al lui SpaceShipTwo

Conform planului inţial, vor fi construite 5 astfel de aparate de zbor, primele două fiind actualmente în producţie. Primul va fi numit VSS (Virgin Space Ship) Enterprise şi se este construit în proporţie de 60%. Pentru bilete au fost primite peste 65.000 de cereri, iar cei acceptaţi trebuie să treacă testele de centrifugă cu acceleraţii de 6-8 g. Dacă preţul iniţial a fost de 200.000$, acesta urmează să scadă la o sumă între 100.000$ şi 175.000$ după vânzarea a 100 de bilete, iar după încă 400 vândute costul va fi de doar 20.000$.

Aşa cum se poate observa şi în imaginile prezentate, SpaceShipTwo dispune de mai multe hublouri amplasate chiar şi pe tavanul cabinei, fiecare având diametrul de 46 cm. În cele câteva minute de imponderabilitate, pasagerii îşi vor putea desface centurile de siguranţă şi se vor putea mişca prin cabină. Revenirea la sol se va realiza printr-un zbor planat, timpul total petrecut de pasageri în navetă fiind de aproximativ 2,5 ore. Virgin Galactic nu este singura companie interesată de turismul spaţial. O serie de alte companii au propus şi prezentat proiecte asemănătoare, dar, dintre toate, SpaceShipTwo pare să fie cel mai avansat.

SpaceShipOne şi Mike Melvill după penultimul zbor