Sony se concentrează pe televizoare şi sisteme audio în 2018

Autor: Cătălin Niţu 01.03.2018
Sony se concentrează pe televizoare şi sisteme audio în 2018

Săptămâna trecută am participat la o prezentare de produse organizată de Sony în Viena. Aici, compania a adus toate produsele pe care le-a anunţat iniţial la CES 2018 în Las Vegas, toate orientate către consumatori de la cei obişnuiţi la cei mai pretenţioşi. Am văzut televizoare OLED 4K, dar şi televizoare Full HD inteligente, camere foto profesionale, soluţii de stocare rapide, sisteme home cinema pentru toate buzunarele, boxe wireless şi multe altele. În acest articol vom vorbi însă despre cele mai interesante câteva produse pe care le-am văzut în cadrul evenimentului.

Întrucât televizoarele sunt produsele care au pus compania Sony pe hartă, era normal ca această gamă de produse să primească o atenţie deosebită în cadrul prezentării. În timp ce modelul A1 de anul trecut, bazat pe un panou OLED, rămâne în oferta companiei, fiind în continuare destul de performant pentru a satisface cerinţele utilizatorilor pe segmentul premium, anul 2018 aduce pe piaţă un nou model numit AF8.

AF8 (disponibil doar în variante de 55 sau 65”) beneficiază de acelaşi panou OLED şi acelaşi procesor de imagine X1 Extreme, însă schimbă câteva aspecte la capitolul design. Avem de a face cu un corp mai subţire şi cu un picior care ţine televizorul în poziţie verticală, nu înclinată, ca în cazul lui A1. Acest lucru asigură şi montura mai aproape de perete, dar şi o suprafaţă mai mică ocupată atunci când televizorul este pus pe masă. Sistemul audio Acoustic Surface este de asemenea prezent, spatele televizorului fiind echipat cu difuzoare pentru frecvenţe joase, în timp ce înaltele sunt redate direct prin suprafaţa display-ului.

La capitolul televizoare 4K LCD, Sony promovează noul XF90, un model care va fi livrat în patru variante: cu panou de 49, 55, 65 sau 75”. Faţă de XE90 de anul trecut, XF90 vine cu un procesor de imagine X1 Extreme, mai performant decât cel de anul trecut, tehnologia X-Motion Clarity, care asigură păstrarea detaliilor pentru imaginile în mişcare, un contrast dinamic superior şi un design nou.

Forma carcasei din spate este mai „ordonată” şi include sursa de alimentare în interiorul televizorului, în timp ce picioarele de susţinere sunt orientate către exterior la un unghi de 45 de grade, formă care se îmbină perfect cu noul design al soundbar-urilor din gama 2018.

În timp ce Sony are în portofoliu mai multe modele de soundbar noi, de departe cel mai interesant este HT-XF9000, care completează experienţa de utilizare a televizorului XF90. Acesta integrează suport pentru tehnologii precum Dobly Atmos, DTS:X şi Sony Vertical Surround Engine, putând crea un sunet cu acustică tridimensională similară cu ceea ce primim în sălile de cinema de top.

Tot în domeniul redării audio intră şi căştile wireless WF-SP700N. Acestea sunt în stilul Apple Airpods sau Samsung IconX, cu difuzoare individuale şi o cutie care asigură încărcarea atunci când nu sunt folosite. Acestea sunt rezistente la apă, certificate cu standardul IPX4, oferă sunet cu frecvenţe joase bine definite folosind tehnologia Sony EXTRA BASS şi pot elimina zgomotul din jur folosind tehnologia de anulare a sunetelor din jur.

Am mai văzut şi alte modele de sisteme audio, precum boxele wireless XB-10, XB21 şi XB31. Acestea beneficiază de tehnologia EXTRA BASS, iar anumite modele asigură redarea simultană pe mai multe unităţi. Modelele de top sunt echipate şi cu LED-uri RGB, cât şi cu un mod în care utilizatorii pot crea melodii prin lovirea carcasei. Cei care au nevoie de sisteme audio pentru petreceri pot însă apela la  Sony V81D, care vine cu funcţionalitate LIVE SOUND, surse de redare prin USB, Bluetooth, sau cabluri, lumini la 360 de grade şi nu în ultimul rând funcţionalitatea TAIKO, care transformă partea de sus într-un adevărat instrument muzical.

Toate aceste produse vor fi disponibile pe piaţa din Europa în următoarele câteva luni, unele dintre modelele de produse prezentate fiind încă în stadiu de prototip.