Surface – Un produs Microsoft uimitor

Autor: Claudiu Andone 26.06.2007
Surface – Un produs Microsoft uimitor

Masa magică

Imaginează-ţi că aşezi aparatul foto sau telefonul mobil cu cameră pe masa de sticlă din living şi pozele în format digital se revarsă pe toată suprafaţa acesteia, ca să le poţi vedea mai bine. Le poţi mări trăgând cu două degete de colţurile lor. Când te plictiseşti, le împingi pur şi simplu spre mobil tot cu degetul şi dispar în memorie.

Microsft Surface

Nu e o lecţie de imaginaţie, nici vreun concept fantezist al designerilor, ci o masă pe nume Surface, semnată Microsoft, care va ajunge în curând în magazine. Arată ca o măsuţă pentru cafea, dar geamul luminat montat deasupra este de fapt un ecran multitactil cu diagonala de 30 de inci (76,2 cm) în spatele căruia se ascund un computer, un videoproiector şi cinci camere video care urmăresc mişcarea şi poziţia obiectelor aşezate pe suprafaţa mesei. Ecranul recunoaşte aşadar mai multe atingeri simultan, identifică gadgeturile aşezate pe suprafaţa sa (fotocameră, mobil, PDA etc.) şi interacţionează cu acestea.

Album foto

Ce ştie să facă?

Mai multe mese Surface vor fi instalate de pildă în complexurile Caesars Palace şi Rio All-Suite Hotel & Casino din Las Vegas, unde vor juca rolul de information desk. O recepţionistă virtuală interactivă va apărea pe ecran şi le va prezenta turiştilor toate atracţiile locului. Va fi disponibil şi un meniu tactil de unde aceştia vor putea rezerva de pildă bilete la un concert sau vor obţine orice fel de date despre serviciile din complexurile americane. În hotelurile Sheraton din toată lumea, Surface va sta în lobby, ca oaspeţii să asculte muzică, să trimită poze acasă, să descarce cărţi digitale sau să afle meniul de la restaurant. Şi operatorul telecom T-Mobile a comandat deja câteva bucăţi la Microsoft, pe care vrea să le monteze în magazinele proprii de retail care să înlocuiască personalul de asistenţă din magazin. Vrei să cumperi un mobil? Îl aşezi pe ecranul lui Surface şi imediat în jurul acestuia vor apărea informaţii tehnice, preţuri şi programe tarifare. În afară de cei trei mari clienţi, Microsoft spune că va semna un contract de distribuţie cu International Game Technology (IGT) şi astfel, Surface va fi disponibil şi pentru companii mai mici. Oricum, preţul nu e exorbitant, iar Microsoft promite să creeze în curând variante comerciale şi mai accesibile, pentru tot consumer-ul.

 

În ceea ce pirveşte preţul, acesta se va situa între 5.000 USD şi 10.000 USD, în funcţie de configuraţie.