Artă digitală cu Scrapblog: răbdarea şi talentul sunt opţionale

Autor: Adrian Pop 10.04.2008
Artă digitală cu Scrapblog: răbdarea şi talentul sunt opţionale
Compania Scrapblog, banii, statisticile

Compania, site-ul, intenţiile, strategia

Scrapblog este companie în care muncesc 15 oameni, are sediul în Florida – Statele Unite şi a lansat serviciul web cu acelaşi nume anul trecut în luna aprilie. Dezvoltarea prealabilă a serviciului online Scrapblog a durat doi ani.

Scrapblog poate fi privit drept o soluţie web 2.0 complementară siturilor de găzduire/sharing de poze şi video, precum Photobucket, Flickr sau YouTube. „Lumea îţi tine deja o gramadă de fotografii şi clipuri pe asemea situri. Am pornit pe ideea de a le oferi acestor persoane posibilitatea de a deveni artişti pe web, fără mari eforturi” – explică, Carlos Garcia, director executiv al Scrapblog. „Le punem la dispoziţie o aplicaţie cu care pot mixa conţinutul multimedia într-un mod creativ. Pentru noi, Scrapblog reprezintă o evoluţie a primului val de situri de conţinut generat de către utilizatori (nr. – user generated content).” De altfel, aproximativ 75% dintre utilizatorii Scrapblog folosesc poze pe care le-au încărcat pe site-uri de video-sharing sau de albume foto online.

Strategia de nu concura cu site-uri de găzduire/sharing foto/video ci de a funcţiona în mod complementar este accentuată şi de faptul că utilizatorilor acestui serviciu nu li se dă voie să facă publice pe Scrapblog simple poze, ci doar imaginile modificate cu aplicaţia web. Carlos Garcia mai spune că aplicatia web de pe Scrapblog.com este destinată utilizatorilor obisnuiţi de PC, nicidecum graficienilor profesionişti deoarece aceştia nu vor găsi atît de multe unelte de editare ca în programe serioase ca Photoshop.

scrapblog, optiuni de sharring

Target, statistici utilizatori. Scrapblog ţinteşte, în principiu, două categorii de utilizatori: cei cu foarte mult conţinut multimedia încarcat pe site-uri de găzduire foto-video, respectiv pasionaţii de „scrapbooks” (acele caiete pe ale căror pagini desenezi, lipeşti poze, articole de ziar ş.a), prin extinderea hobby-ului lor în online. De altfel, potrivit directorului executiv al Scrapblog, în Statele Unite există aproximativ 30 de milioane de pasionaţi de albume de colaje care îşi urmează hobby-ul în mod tradiţional (offline, nu pe PC), iar de pe urma acestora se generează anual circa 3 miliarde de dolari.
80% dintre utilizatorii Scrapblog sunt femei, iar multe dintre ele mămici. Cu siguranţă asta se datorează uşurinţei de operare a aplicaţiei web de editare foto-video. Până la finele lui 2007, adică în doar câteva luni, au fost create 1,2 milioane de scrapblog-uri – spune Carlos Garcia.

Susţinerea financiară.Intră pe site-ul Scrapblog şi vei observa că nu te deranjează vreo reclamă. Cu toate că Scrapblog.com n-a trecut încă pe profit, produce deja bani, dar din cu totul altceva decât din advertising-ul clasic pe net (text Google Ads ori banere publicitare) care, după cum crede CEO-ul Carlos Garcia are efect „poluant” asupra utilizatorilor. Tactica de business Scrapblog se bazează mai degrabă pe conţinut sponsorizat. De pildă, în decembrie anul trecut, Scrapblog a fost partenerul postului TV ABC Family TV pentru o campanie campanie publicitară sponsorizată de producătorul de automobile Dodge. În spatele Scrapblog se află două firme de investiţii, anume Steamboat Ventures – parte a grupului Disney, respectiv Longworth Ventures Partners. Cea din urmă pompase în 2007 circa 2,5 milioane de dolari în mica companie new-media.