Facebook anunţă închiderea a sute de pagini şi conturi Facebook folosite pentru propagandă politică şi distribuirea de fake news

Considerată în mare parte responsabilă pentru rezultatul alegerilor prezidenţiale din Statele Unite, reţeaua Facebook continuă să fie teren fertil pentru campanii de propagandă politică şi răspândirea de informaţii false.

Într-o încercare de reabilitare a imaginii, Facebook anunţă măsuri ample pentru „curăţarea” reţelei de socializare, în speranţa de a preveni deturnarea următoarei campanii electorale.

Potrivit statisticilor oficiale, administratorii Facebook au închis deja 251 de conturi şi 559 de pagini asociate cu distribuirea de conţinut pe teme politice, existând suspiciuni că multe dintre acestea au legătură cu campanii de dezinformare coordonate de actori statali. Ca de obicei, Rusia este suspect principal, implicarea acestei ţări în campanii de propagandă politică pe teritoriul Statelor Unite fiind amplu documentată.

Multe dintre paginile înlăturate erau administrate de pe conturi false, înregistrate cu acelaşi nume şi folosite exclusiv pentru distribuirea de postări cu tentă politică. Îngrijorător este faptul că paginile şterse de administratorii Facebook aveau împreună milioane de urmăritori, influenţa acestora în sensul manipulării opiniei publice fiind evidentă.

Recent, Facebook a inaugurat War Room, un centru de comandă unde este supravegheată activitatea în reţelele de socializare, servind ca ultimă linie de apărare împotriva ştirilor false .

Centrul de monitorizare amenajat într-o fostă sală de conferinţe din sediul Facebook dispune de cele mai avansate unelte de monitorizare din arsenalul reţelei de socializare, puse la dispoziţia unei echipe de 20 specialişti bine antrenaţi şi oficiali Facebook cu putere de decizie.

Sistemul testat cu ocazia alegerilor locale din Statele Unite este îmbunătăţit permanent, software-ul creat urmând să folosească şi la monitorizarea campaniilor electorale din alte regiuni ale lumii, cu scopul de a limita răspândirea campaniilor de dezinformare şi înlesni accesul la informaţii din surse credibile.

publicitate