Facebook le-a declarat război reclamelor înşelătoare la îmbrăcăminte, unele publicate de firme din România: „Vom face tot ce putem”

11.04.2016
Facebook le-a declarat război reclamelor înşelătoare la îmbrăcăminte, unele publicate de firme din România: „Vom face tot ce putem”
Facebook a anunţat că investighează reclamele înşelătoare la îmbrăcăminte, în special cele provenite de la firme din China, după ce utilizatorii s-au plâns că produsele primite nu corespund cu cele din imagini. 
 
Potrivit Facebook, situaţia nu este acceptabilă. „Vom face tot ce putem”, a declarat un reprezentant al companiei. 
 
Citeşte şi: Mark Zukerberg are instalată pe telefon o versiune specială de Facebook, care arată ce suprize le pregăteşte compania utilizatorilor 
 
În acest moment, peste 50 milioane de companii se promovează pe Facebook. „Căutăm moduri de a încorpora noi semnale care ne vor ajuta să vedem care din cele peste 50 milioane de afaceri care se promovează activ pe platforma noastră livrează produse şi servicii care sunt nesatisfăcătoare”, a declarat Andrew Bosworth, responsabil cu reclamele şi paginile în cadrul Facebook, pentru BuzzFeed
 
 
Principala problemă o reprezintă branduri din China care promovează pe Facebook articole vestimentare. Printre acestea se numără Zaful, Rosegal, SammyDress, RoseWe, TideBuy, Choies sau DressLily. Multe dintre aceste mărci sunt operate de compania de e-commerce ShenZhen Global Egrow E-Commerce Co., care a înregistrat venituri de 200 milioane de dolari în 2014. 
 
Utilizatorii de Facebook au creat mai multe comunităţi în care atrag atenţia asupra acestor branduri, precum Knockoff Nightmares şi DressLily Victims – Ban DressLily. Acolo sunt publicate imagini comparative cu rochiile din reclame şi cum arată acestea în realitate. 
 
Şi branduri din România fac reclamă înşelătoare la îmbrăcăminte pe Facebook
 
În astfel de cazuri au fost implicate şi firme din România. Un exemplu este Joviale, care are peste 575.000 de fani pe pagină. Ionela Năstase a povestit pe blogul său experienţa pe care a avut-o după ce a văzut o astfel de reclamă înşelătoare publicată de Joviale pe reţeaua de socializare. În reclama de pe Facebook, rochia arăta astfel:
 
 
Foto: Ionelanastase.ro
 
Atrasă de preţul bun şi de model, Ionela a făcut comanda. În colet a primit, însă, ce vedeţi mai jos:
 
 
Foto: Ionelanastase.ro
 
„Săptămâna trecută am dat peste o rochie neagră, stil helancă… promovată pe un cont intitulat frumos: Joviale. Am dat Like, dar nu am intrat să o cumpăr. Când mi-a apărut din nou în vizor, am considerat că e un semn şi că trebuie să o iau acasă şi să o îmbrac. Tipic feminin! (…) Când am desfăcut pachetul, am găsit o rochie care nu semăna deloc cu frumosul obiect vestimentar din poza promoţională”, a scris Ionela pe blog la momentul respectiv. Ea a făcut ulterior puţină documentare şi a aflat că firma, care operează în România, are manager un bărbat arab. 
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult