Google Chrome se pregăteşte să depăşească Firefox

Calitatea browser-ului propriu-zis dar şi promovarea agresivă au făcut ca Google Chrome să crească literalmente într-un an, câţi alţii-n zece. Drept urmare, browser-ul celor de la Google va avea până la finele anului o cotă mai mare decât Firefox.

În prezent, primele trei browsere după cota de piaţă sunt: Internet Explorer cu 41,7 %, Firefox cu 26,8% şi Chrome cu 23,6%. Dintre cele trei, singurul care a crescut a fost Google Chrome. Din ianuarie până în septembrie Chrome a câştigat 8 procente, adică a reuşit să-şi crească cota de piaţă cu aproximativ 50%. Practic, Google Chrome reuşeşte să câştige adepţi atât din rândul utilizatorilor de Internet Explorer, cât şi de Firefox.

Evolutia cotelor de piata pe 2011 a primelor trei browsere

Având în vedere evoluţia din acest an, s-a calculat că până în decembrie Firefox va pierde locul doi în favoarea lui Chrome. Dacă trendul se menţine, până la sfârşitul anului Chrome va ajunge la o cota de 26,6%. Tot atunci Firefox vă scădea la 25,3%.

Aceste date sunt furnizate de StatCounter, companie de web metrics (statistici şi studii de piaţă pe online). O companie similară, Net Applications, are un alt set de cifre. Din datele celor de la Net Applications reiese că diferenţa dintre Firefox şi Chrome, la nivelul lunii august, este mult mai mare, Firefox având 22,6% din piaţă, în timp ce Google Chrome doar 15,5%. Luând în calcul cifrele celor de la Net Applications, rocada dintre cele două browsere au urma să se producă undeva la mijlocul anului viitor. Asta, evident, dacă se menţine evoluţia actuală.

Oricum ar fi, schimbul de locuri dintre cele două browsere pare doar o chestiune de timp.

Întrebarea care se pune este dacă scăderea lui Firefox nu este, de fapt, o pierdere pentru toată lumea. Gândiţi-vă că principalele două browsere, Internet Explorer şi Chrome, sunt instrumentele a două mari companii şi că, într-un fel sau altul, browserele acestora vor servi intereselor pecuniare de moment ale Microsoft, respectiv Google. Şi aduceţi-vă aminte cum stăteau lucrurile când Internet Explorer n-avea rival. Când motivaţia financiară nu va mai exista, va înceta şi inovaţia.