Google împrumută funcţia Stories de la Snapchat. Integrează conţinutul direct în rezultatele căutărilor

Conceptul „Stories” a fost pionierat de Snapchat, oferind utilizatorilor un loc unde să publice imagini şi clipuri video scurte efemere, care dispar după 24 de ore. Acesta a prins amploare în special după ce Facebook a copiat funcţia în toate serviciile sale de socializare, iar acum Stories ajung şi pe Google, direct în căutări. AMP Stories vor putea fi realizate de publicaţiile online şi vor apărea într-un flux special, deasupra altor rezultate.

Deja toată lumea cunoaşte conceptul de Stories. Acestea apar sub formă de slideshow, fiecare panou reprezentând o fotografie nouă, un clip nou, sau un câmp pentru text. Formatul AMP Stories de la Google va permite publisherilor să realizeze articole de acest gen în orice combinaţie, fiecare „poveste” fiind dedicat unui singur subiect. Astfel, fiecare articol poate fi transformat într-un story cu mai multe pagini, clipurile putând include chiar şi sunet. Implicit, articolele stories pornesc cu sunetul oprit, însă acesta poate fi pornit cu o simplă apăsare de buton.

Se pare că această capabilitate va fi activată doar pentru site-urile care folosesc AMP (Accelerated Mobile Pages), sistemul de afişare mobil dezvoltat de Google. Integrarea AMP Stories ar trebui să fie simplă pentru cei care aveau deja site-ul optimizat pentru AMP, însă momentan nu există unelte care să ajute la crearea de stories într-un mod rapid şi eficient. Succesul şi longevitatea acestui concept va depinde însă de apariţia unor astfel de unelte pentru toţi cei care folosesc AMP, întrucât momentan doar site-uri foarte mari cu echipe mari de dezvoltatori în spate au primit acces la AMP Stories beta de la Google şi le pot publica în acest moment.

Printre parteneri enumerăm site-uri precum CNN, Mashable, Mic, Vox Media şi The Washington Post, ale căror articole ar trebui să apară pentru cei care accesează link-ul de test. O mică menţiune: AMP Stories sunt afişate în acest moment doar pe mobil, aşa că va trebui să accesaţi link-ul de mai jos de pe un smartphone, fie cu Android, fie cu iOS. Nu trebuie decât să căutaţi numele publicaţiei, iar fluxul de AMP Stories va fi afişat sub reclamele de deasupra căutării normale.

Conceptul este interesant şi îmbină modul obişnuit în care utilizatorii au început să consume conţinut pe mobil cu presa tradiţională, oferind nu doar divertisment, ci şi informaţii utile în acest mod. Rămâne de văzut cât de populare se vor dovedi a fi AMP Stories şi dacă acestea vor primi suportul necesar din partea Google, sau vor rămâne în istorie drept încă un experiment eşuat al companiei.

GOOGLE AMP STORIES – LINK DE TEST

 

publicitate