Televiziunea prin cablu se mută pe internet. 15% din traficul de download generat la nivel global este atribuit unei singure companii media

Chiar dacă sunt foarte des folosite, nu serviciile YouTube sau Facebook acaparează cel mai mult conexiunile la internet, această distincţie revenind unei celebre companii specializată în streaming video.

Fără pauze de reclame şi cu o selecţie inepuizabilă de filme şi emisiuni care pot fi vizionate oricând dorim, fără a ţine seama de un program anume, serviciile de video streaming înlocuiesc rapid televiziunea tradiţională, a cărei audienţă se restrânge tot mai mult în zona publicului de vârstă înaintată, mai puţin deschis către noile tehnologii.

Potrivit studiului publicat de Sandvine, un furnizor de soluţii pentru gestionarea traficului de date prin conexiunile la internet, serviciile de streaming audio şi video oferite de Netflix consumă aproximativ 15% din lăţimea de bandă a infrastructurii globale de acces la internet. Pe locul doi intră conexiunile media de tip HTTP (ex. televiziune online), responsabile pentru 11.4% din lăţimea de bandă folosită. La mică distanţă, YouTube generează 11.4% din traficul de download.

Deşi sunt folosite intens, conexiunile pentru navigare web reprezintă 7.8% din traficul de download, încărcarea paginilor în browser generând doar schimburi intermitente de informaţii.

Notabilă este şi folosirea conexiunilor de tip MPEG transport stream, pentru apeluri video şi camere de supraveghere conectate la internet, acestea ocupând 4,4% din lăţimea de bandă disponibilă.

Apărând ca veritabile studii de caz pentru ce se va întâmpla şi în Europa, furnizorii de internet prin cablu din Statele Unite gestionează vârfuri de trafic în care 40% din lăţimea de bandă disponibilă pentru download este saturată cu sesiuni Netflix de streaming video.

La nivel global, conexiunile pentru streaming video reprezintă 57.7% din traficul de download, mai mult decât orice altă activitate. Spre comparaţie, descărcarea de jocuri şi participarea la sesiuni de jocuri multiplayer este responsabilă pentru 7.8% din traficul generat pe internet, iar activitatea în reţelele de socializare reprezintă 5.1% din traficul de download.

 

publicitate