YouTube lansează propriul serviciu de muzică online, unde putem asculta şi muzică gratis

Autori: Aurelian Mihai, Liviu - Andrei Mihai 06.03.2013
YouTube lansează propriul serviciu de muzică online, unde putem asculta şi muzică gratis

YouTube se adresează amatorilor de muzică cu un serviciu propriu de muzică online, în care utilizatorii vor putea asculta şi muzică gratis, susţinută prin difuzarea de mesaje publicitare. Opţional, vom putea scăpa de mesajele publicitare şi obţine acces la facilităţi suplimentare alegând varianta unui abonament plătit.

YouTube lansează propriul serviciu de muzică online, de unde vom asculta şi muzică gratis

Potrivit reprezentanţilor YouTube, noul serviciu de muzică vine în sprijinul creatorilor de conţinut, oferindu-le o sursă constantă de venit rezultat din reclame şi abonamentele plătite de utilizatori.

Fiind în multe privinţe asemănător serviciului de muzică Google Play, YouTube Music Service va avea mai multe funcţii în comun cu acesta. Ştim deja că utilizatorii Google Play au posibilitatea să cumpere muzică, să păstreze şi să asculte online propriile melodii. Suplimentar, ambele servicii de muzică vor avea opţiunea unor abonamente plătite, în schimbul cărora utilizatorii vor primi beneficii suplimentare.

În timp ce multe dintre casele de producţie sunt încă reticente faţă de avantajele furnizării de conţinut susţinut prin mesaje publicitare, preferând modelul abonamentelor plătite, tot mai mulţi utilizatori se arată atraşi de varianta în care pot asculta muzică gratis. Şi varianta abonamentelor plătite are parte de numeroşi utilizatori dispuşi să plătească pentru a nu fi deranjaţi cu mesaje publicitare şi primi acces la o serie de facilităţi suplimentare.

Venit târziu în piaţă, YouTube Music Service va avea parte de competiţie serioasă din partea unor servicii de muzică online deja bine stabilite: Pandora, Spotify, Rdio, Muve Music şi Soundcloud – unele având chiar şi 5 milioane de utilizatori cu abonamente plătite. Diferenţa este că YouTube se bucură deja de o audienţă vastă pentru serviciul său de video streaming – peste 800 milioane vizitatori unici în fiecare lună – ce oferă o imensă piaţă de desfacere pentru casele de producţie muzicale şi artişti independenţi.