Crysis Warhead – scurt, dar intens

24.10.2008
Crysis Warhead – scurt, dar intens
Acţiune intensă şi secvenţe cinematice ciudate

Celor care le-a plăcut gameplay-ul din Crysis, le va face cu siguranţă plăcere să joace şi Warhead. Nanosuit-ul şi armele se comportă exact ca în primul joc şi veţi putea folosi aceleaşi tactici pe care le-aţi încercat şi cu Nomad. Pentru a elimina liniaritatea din joc, producătorul a introdus misiuni sau bucăţi de misiuni speciale. Într-una din ele veţi fi un fel de paznic pentru CFR-ul local, mânuind turelele de pe trenul ce transportă containerul cu pricina. Am spus deja de misiunea cu aeroglisorul şi o mai putem menţiona pe cea în care trebuie protejat un pilot american, O’Neill, prăbuşit în timpul unei misiuni.

Crysis Warhead - de paza la CFR

Şi pentru că tot am ajuns aici, să vorbim puţin despre personajele care apar în Crysis Warhead. Acest O’Neill a produs ceva confuzie prin scenele cinematice din sau dintre misiuni în care apare. Se pare că a făcut parte din aceeaşi echipă cu Nomad şi Psycho sau a fost antrenat împreună cu ei, dar nu fost acceptat în forţele speciale. Scenariul jocului sugerează că el şi Psycho se cunosc destul de bine, acesta din urmă deviind de la o misiune pentru a-l căuta pe pilot.

O'Neill, prietenul misterios al lui Psycho

Un alt personaj important este generalul nord-corean Lee, însărcinat să recupereze containerul cu maşinăria extraterestră. Aceasta se dovedea a fi foarte importantă deoarece nu se autodistrusese în momentul în care a fost incapacitată, iar asiaticii sperau să o poată cerceta pentru a replica tehnologia. Psycho şi O’Neill se vor întâlni de mai multe ori cu generalul Lee, secvenţele cinematice în care apar ei fiind cel puţin ciudate. Nu ştim de ce scenaristul jocului a considerat că dramatismul scenei este subliniat de lipsa totală a unui fundal muzical. Personal, nu am ştiut dacă să cataloghez momentele cinematice drept prost realizate sau doar diferite de cele cu care am fost obişnuiţi.

Concluzie

Crysis Warhead - la inamici noi, jucarii noi

Jocul este scurt. În aproximativ 6 ore am ajuns la final, pe dificultatea normală şi fără să ne grăbim. Am stat şi ne-a întrebat dacă cei de la Crytek s-au îndreptat spre conceptul de joc episodic, iniţiat de Valve cu HalfLife 2. Evident că finalul este la fel de deschis ca şi în cazul primului joc din serie şi nu ne-am mira să vedem un nou Crysis peste câtva timp. Şi totuşi, în ciuda duratei de joc şi a celor câteva hibe la nivel de scenariu, Crysis Warhead este un titlu ce merită jucat de toţi amatorii de FPS-uri SF şi în mod special de fanii seriei.

Crysis-ul original şi ceva mai mult

Nu poţi să vorbeşti de Crysis Warhead fără să te legi de precursorul său, Crysis. Jocul lansat cu un an în urmă de Electronic Arts şi dezvoltat de Crytek va rămâne în istoria FPS-urilor ca un titlu de referinţă. Aspectul grafic nu a fost nici la ora actuală depăşit, jocul fiind încă cel mai dur test pentru plăcile video. În cazul lui Crysis Warhead, producătorul a făcut o muncă de optimizare destul de bună, cerinţele sale de sistem fiind puţin sub cele ale jocului original. Dacă vreţi să aflaţi pe ce sistem rulează bine, citiţi despre calculatorul creat special pentru Crysis Warhead.

Crysis-ul original şi ceva mai mult

Crysis Warhead - acelasi Crysis, dar cu arme si masinute noi

Aşa cum a fost anunţat, Crysis Warhead urmăreşte evenimentele de pe o insulă tropicală din Pacific unde o echipă de arheologi a descoperit nişte artefacte ciudate la baza unui munte. Acestea se dovedesc a fi până la urmă de origine extraterestră, iar muntele din centrul insulei este de fapt chiar o navă imensă. Această poveste trezeşte interesul atât al americanilor, care trimit iniţial o echipă de trupe speciale pentru a-i salva pe cercetătorii de pe insulă, dar şi al armatei nord-coreene care doreşte să se folosească de tehnologia extraterestră descoperită.

Crysis Warhead - armele vechi au fost putin retusate

Dacă în primul joc sunt urmărite evenimentele din perspectiva lui Nomad, unul din membrii detaşamentului de elită trimis de americani, în Crysis Warhead acţiunea este văzută prin prisma lui Psycho, colegul său britanic de echipă. Misiunea sa îl duce pe partea cealaltă a insulei, unde va trebui să se ţină scai de un container cu o maşinărie extraterestră ţinută la rece, pe care-l vor cu ardoare atât americanii, cât şi nord-coreeni. Producătorii îl plimbă astfel prin toate tipurile de zone de pe insulă, însă nu va avea parte şi de o aventură în nava extraterestră ca şi Nomad.

Crysis Warhead - rezultatele expunerii la frigul extraterestru

Arme noi şi inamici „tunaţi”

Deşi este o poveste paralelă cu cea din Crysis, producătorul a fost destul de inspirat să introducă arme şi vehicule noi pentru a aduce un suflu nou modului de joc. În schimbul pistolului, jucătorul se poate echipa acum cu unul sau două SMG-uri AY-69. Aceste automate uşoare pot împroşca 900 de gloanţe pe minut şi sunt foarte eficiente la distanţă mică. Interesant este că atunci când Psycho este echipat cu două pistoale automate, fiecare din cele două butoane principale ale mouse-ului controlează câte unul.

Crysis Warhead - acela a fost un elicopter

O altă jucărie nouă din arsenalul britanicului va fi lansatorul automat de grenade. Magazia rotativă a sa poate stoca 6 grenade, iar arma s-a dovedit foarte utilă împotriva vehiculelor sau a grupurilor de nord-coreeni şi extratereştri. Parcul de maşini Crysis s-a mărit cu un vechicul APC care vine în două versiuni. Cea anti-infanterie are turela dotată cu un minigun capabil să tragă 1200 de gloanţe pe minut. APC-ul este semnificativ mai lent decât Hummer-ul, însă oferă mult mai multă protecţie. Versiunea anti-vehicul este dotată cu un automat greu de calibrul 20 mm şi va face ravagii printre blindatele uşoare şi inamicii din aer. Putem menţiona şi aeroglisorul cu care ne-a dat pe gheaţă într-una din misiuni, urmărind preţiosul container.

Crysis Warhead - inamici extraterestrii cu scuturi

În Crysis Warhead vă veţi întâlni cu aceeaşi inamici din jocul original, dar şi cu nişte versiuni „tunate” ale lor. Acest lucru este valabil pentru extratereştrii, Psycho confruntându-se cu unităţi cu care Nomad nu s-a întâlnit. Am făcut astfel cunoştinţă cu unităţi terestre cu irizaţii verzui care produceau un fel de scut în jurul lor şi al altor unităţi obişnuite din preajmă. Erau evident necesare mult mai multe gloanţe pentru a le elimina şi foarte utile s-au dovedit grenadele electromagnetice (EMP), o altă noutate faţă de Crysis.

Crysis Warhead - un inamic ce trebuia eliminat de la distanta

De asemenea, alături de zburătoarele de origine extraterestră albastre au apărut şi modele roşii care aveau neplăcutul obicei de-a lansa mine cu un diametru de peste 1 m. Totul ar fi fost în regulă dacă aceste mine erau statice. Din nefericire, ele o luau la plimbare, căutând ţintele navei mamă şi de cele mai multe ori una singură era fatală. Ele trebuiau distruse de la distanţă sau, cel mai sigur, trebuia eliminată de la început nava care le lansa.

Crysis Warhead - efectul unei grenade EMP

Grenadele EMP menţionate mai sus nu era utile doar împotriva extratereştrilor, ci şi împotriva nanosuit-urilor. Dacă în Crysis ne-am confruntat cu nord-coreeni dotaţi cu acelaşi costum ca al lui Nomad doar în cimitirul de unde ne-a luat VTOL-ul, în Warhead vom da de ei mult mai des. Grenadele EMP dezactiveză funcţiile nanosuit-ul expunându-l pe purtător la focul inamicului. Evident că ele sunt folosite şi de nord-coreeni şi nu puţine au fost situaţiile când am apelat la o fugă sănătoasă pentru a da costumului timp să reboot-eze.

Crysis Warhead - generalul Lee si doi subalterni cu nanosuit