Războiul consolelor: Xbox Kinect sau PlayStation Move?

Autor: George Adrian Olteanu 22.06.2010
Războiul consolelor: Xbox Kinect sau PlayStation Move?

Noile accesorii anunţate de Microsoft şi
Sony luna aceasta promit să ne ofere divertisment
la cel mai înalt nivel. Ambele au în comun motion
gaming-ul
(controlul bazat pe gesturi şi mişcări), dar se
diferenţiază prin tehnologiile folosite: Xbox
Kinect
urmăreşte direct mişcările corpului, în timp ce
camera video conectată la PlayStation vizează
controller-ele PS Move pe care le manevrează
utilizatorii.

PlayStation Move

Sabie şi scut. Arc şi săgeată. Braţe şi pumni. Cam aşa s-ar
caracteriza, în practică, accesoriul Sony. Un controller care, în
funcţie de aplicaţia rulată, se pot transforma practic în orice.
PlayStation Eye, camera specială ataşată la
consola PS3, detectează mişcările şi le trimite
către procesor spre a fi interpretate. PS Move nu se limitează la a
transpune realist acţiunile tale pe monitor, dar oferă şi un
feedback prin vibraţii. Sfera din capăt îşi
schimbă culoarea, oferindu-ţi diverse informaţii în funcţie de
aplicaţie (spre exemplu, într-un shooter, roşul poate însemna că
arma este descărcată).


PS Move

Alături de controller-ul de mişcare, Sony oferă şi un
controller pentru navigare, indispensabil în
jocurile unde trebuie să apelezi la manevre mai complexe, prin
combinaţii de taste.

Nu putem spune că Sony a venit cu ceva revoluţionar. Aş zice
chiar că s-a inspirat peste măsură de la Nintendo.
Avantajul lor este platforma avansată şi suportul din partea
producătorilor de jocuri. Una este să te joci la rezoluţie VGA,
alta la HD.

Cât ne costă? Păi, Eyecam-ul aproximativ
40 de dolari (disponibil deja în magazine), iar
controller-ele PlayStation Move aproximativ
100 de dolari. Acestea din urmă se vor
comercializa începând din toamnă. Cât despre piesa centrală,
PlayStation 3, ea se găseşte în mai toate magazinele de
IT-multimedia din ţară şi costă în jur de 1500 de lei.

Update:
Preţurile actualizate pentru PS3 şi accesoriile
PS3
sunt următoarele:

  • 1 x controller PS Move – 39,99 Euro
  • Pachet Starter (un controller PS Move + PS Eye Camera + Starter
    disc) – 59,99 Euro
  • Navigation controller – 29,99 Euro
  • Consola PS3 – 1259 Lei, emag.ro

Xbox Kinect

Microsoft a mers mai departe cu fantezia şi a renunţat de tot la
„ustensile”. Sloganul de promovare, „Tu eşti
controller-ul
„, este cât se poate de edificator.
Kinect
, în esenţă un dispozitiv pe USB care se
conectează la consola Xbox 360, are în dotare nişte senzori
care detectează şi analizează mişcările corpului
şi un
microfon pentru recunoaşterea vocală.


Microsoft Kinect

În spatele acestor dotări comune stau însă algoritmi
extrem de complicaţi
pentru recunoaşterea mişcărilor.
Tehnologia Skeletal Mapping spre exemplu, permite
urmărirea simultană a patru jucători. Fiecare este analizat în 48
de puncte de pe corp. În principiu, sunt vizate articulaţiile,
capul, mâinele, picioarele şi pieptul.

Accesoriul Kinect pentru Xbox 360 va deveni
disponibil la toamnă, la un preţ de 150 de dolari fără
taxe
.

Ce alegem?

Fie că preferăm controller-ele PS Move sau propriul nostru corp
(analizat de Kinect), este clar că aceste noi accesorii
pentru console ne vor distra mai mult decât clasicele
gamepad-uri
. Am avut ocazia să testăm motion gaming-ul pe
Wii, dar ceeea ce ne oferă Sony şi Microsoft este superior din
toate punctele de vedere: rezoluţie, complexitate, diversitate,
interactivitate.

Ambele soluţii sunt interesante. Personal, aş
opta pentru PS Move căci nu sunt adeptul simulării fără obiecte
fizice. Plus că accesoriile PS Move oferă un feedback prin
vibraţii, pe când cu mâinile goale te vei simţi oarecum rupt de
personajul virtual.

Cât despre jocurile pe PC, deşi pot rula pe
configuraţii mult mai performante, prestează într-o ligă
inferioară
. Singurele care mai merită luate în considerare
sunt cele de strategie şi anumite shootere. În rest, ne jucăm pe PC
pentru că, să recunoaştem, nu ne costă nimic. Adevărata
distracţie e pe console
, acolo unde dezvoltatorii de
jocuri acordă o atenţie deosebită optimizărilor, iar producătorii
ies la rampă cu inovaţii menite să ne îmbunătăţească experienţa de
gaming.