Primele panouri E Ink color vor fi folosite în publicitate

Display-urile E Ink sunt printre cele mai eficiente când vine vorba despre consumul de energie electrică. Acestea necesită alimentare doar atunci când sunt reîmprospătate, fiind astfel excelente pentru realizarea de dispozitive de genul e-book reader, care nu afişează imagini în mişcare, dar şi în cazul panourilor publicitare. Singura problemă adevărată a acestei tehnologii este lipsa culorii, panourile disponibile în acest moment oferind o paletă limitată de nuanţe. Acest lucru se va schimba în curând, E ink prezentând un panou color de dimensiuni mari care poate afişa 32.000 de nuanţe de culoare.

În cadrul evenimentului SID Display Week din San Francisco, compania E Ink Holding a dezvăluit un panou cu diagonală de 20”, cu rezoluţie înaltă (2500 x 1600 pixeli), fiecare dintre aceştia putând afişa cele 32.000 de nuanţe. Acesta este destinat mediului publicitar outdoor, unul dintre exemple fiind panourile cu reclame din staţiile de autobuze. Rezoluţia înaltă şi reproducerea culorilor poate oferi advertiserilor opţiuni noi. Panourile consumă energie foarte puţină, unul dintre scenariile de utilizare fiind chiar folosirea de panouri solare în locurile în care sunt amplasate.

Desigur, fiind vorba despre un panou e-ink, acesta vine cu multe limitări. Acesta este bun pentru afişarea de imagini statice, reîmprospătarea imaginii putând dura până la două secunde. Astfel, reclamele afişate vor putea fi de genul celor de pe panouri publicitare clasice, sau celor din reviste.

Panourile E Ink color vor fi disponibile în următorii doi ani, iar mărimea va fi condiţionată doar de capabilităţile de manufacturare a fabricii E Ink Holding.

Citeşte şi Microsoft dezvoltă o protecţie pentru smartphone cu display secundar e-ink