Slide-urile de arta

Orice prezentare de business se bazeaza pe slide-uri (succesiuni de imagini), fie ca sunt realizate in Powerpoint sau pur si simplu simple redari dintr-un album de poze tematice cu un soft de vizualizare. De regula, cel care le prezinta preia caracteristicile cheie care sunt vizibile pentru public si le povesteste in fel si chip pana plictiseste pe toata lumea si ramane cu sala goala.

Doi arhitecti pe nume Astrid Klein si Mark Dytham ai companiei Klein-Dytham Architecture (KDa) din Tokio au reinventat modul de prezentare: l-au transformat in arta. Cei doi au deschis in Tokio, in 2003, un club pe nume SuperDeluxe (www.super-deluxe.com) destinat arhitectilor, profesionistilor din domeniuL foto-video etc. si, pentru a-i atrage, au montat un proiector si au facut o simpla prezentare de imagini pe un perete. Au denumit show-ul Pecha Kucha, o expresie care defineste sunetele scoase in timpul unei conversatii. O traducere aproximativa in romana ar fi tranca- fleanca sau in engleza "chit-chat".

Prezentarea a avut atat de mult succes incat a devenit o traditie si s-a raspandit apoi in 80 de alte orase mari din toata lumea printre care Berlin, Chicago, Londra si Paris, iar temele de prezentare s-au diversificat foarte mult. Regulile sunt simple. Ai voie sa prezinti maximum 20 de imagini, iar fiecare dintre acestea nu zaboveste mai mult de 20 de secunde pe ecran. In acel timp, prezentatorul urca pe scena langa opera lui si explica fiecare imagine. Astfel ai la dispozitie 6 minute si 40 de secunde sa-ti spui pasul, sa transmiti un mesaj.

Modelul a fost preluat in multe tari si pentru prezentarile corporate. Avantajul e clar. Mesajul e concentrat, prezentarea devine dinamica, cu riscuri minore sa plictisesti publicul. Pe site-ul www.pecha-kucha.org afli exact unde si cand va avea loc urmatoarea prezentare. N-ai sa gasesti niciun oras din Romania in lista. www.pecha-kucha.org