Spotify continuă să crească, numărul de utilizatori depăşind proiecţiile companiei

În ciuda concurenţei din partea Apple şi Google, afacerile Spotify par să fie într-o creştere continuă, cel mai nou raport trimestrial dezvăluind că încasările au fost peste aşteptările pe care compania suedeză le avea. Se pare că din ce în ce mai mulţi aleg să asculte muzică prin intermediul Spotify, atât în varianta gratuită, cât şi în varianta „Premium”.

La sfârşitul celui de-al treilea trimestru din 2019, compania raportează că avea 248 de milioane de utilizatori activi lunar, dintre care 113 milioane sunt plătitori ai abonamentului Premium. Aceste cifre sunt cu 30% mai mari decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, depăşind astfel estimările de creştere făcute la sfârşitul trimestrului al doilea, când compania se aştepta la un maximum între 240 şi 245 de milioane de utilizatori activi. Proiecţiile pentru plătitori par însă să fie în grafic, acestea fiind în urmă cu trei luni în intervalul 110-114 milioane.

Pentru ultimul trimestru din 2019, compania se aşteaptă din nou la creşteri. La finalul lui 2019, proiecţiile vorbesc despre o 255-270 de milioane de utilizatori activi din toată lumea, dintre care aproximativ 120-125 de milioane ar plăti abonamentul lunar Premium. Creşterea mai lentă a numărului de abonaţi este datorată şi faptului că multe dintre capabilităţile abonamentului au devenit accesibile şi în varianta „gratuită”. Desigur, pe dispozitivele mobile există în continuare limitări pentru numărul de melodii pe care le poţi schimba şi ordinea în care acestea sunt redate. Totodată, varianta gratuită inserează reclame între piese.

Apple nu are o variantă gratuită pentru Apple Music, iar abonaţii serviciului sunt cam pe la jumătatea celor de Spotify, undeva pe la 60 de milioane. Acest număr include însă atât abonaţii plătitori, cât şi pe cei care folosesc serviciul în variantă „trial”, compania oferind, în funcţie de regiune, o lună sau trei luni de utilizare gratuită atunci când te înscrii pentru un cont.