Xiaomi Mi Watch a fost prezentat oficial. Vine cu WearOS personalizat şi conectivitate 4G

Este uimitor faptul că producătorul chinez Xiaomi, care dezvoltă de mulţi ani produse din toate categoriile, nu a lansat şi un smartwatch adevărat până acum. Desigur, compania a lansat alte dispozitive care ar putea fi încadrate în această denumire, precum modelele Amazfit, însă noul Mi Watch este un „smartwatch” în adevăratul sens al cuvântului, cu un ecosistem de aplicaţii, magazin dedicat acestora şi funcţii avansate, precum preluarea de apeluri.

Mi Watch nu este foarte „uimitor” atunci când vine vorba despre design. Acesta este foarte mult inspirat de Apple Watch, oferind un ecran de 1,78” AMOLED pătrat, un buton şi o coroană digitală pe partea din dreapta, un difuzor, NFC pentru plăţi şi suport pentru eSIM. Dacă nu ai şti dinainte, la o primă vedere, ai putea spune că este un Apple Watch dintr-o generaţie mai veche. Totuşi Xiaomi încearcă să se diferenţieze puţin pe partea de capabilităţi de alte dispozitive de acest gen de pe piaţă.

În primul rând, Mi Watch integrează un acumulator de 570 mAh, cel mai mare de pe un smartwatch de până acum, Xiaomi promiţând 36 de ore de autonomie cu 4G activat. Acesta integrează noua platformă Snapdragon Wear 3100 4G de la Qualcomm şi 1 GB memorie RAM. Xiaomi crede că atât de mulţi utilizatori vor folosi ceasul pentru apeluri, încât îl numeşte chiar un „telefon mic de purtat la mână”.

Evident, nu vei putea face chiar totul folosind ceasul, din cauza ecranului mic şi posibilităţii limitate de a introduce text. Iar partea cu autonomia rămâne de văzut în situaţii reale de utilizare.

Platforma software este însă foarte interesantă. Xiaomi este prima companie care foloseşte Wear OS ca bază pentru o platformă proprietară. Mi Watch include MIUI pentru ceasuri, care vine cu 40 de aplicaţii pre-instalate, cât şi cu un magazin de aplicaţii proprietar, care este deschis dezvoltatorilor.

La nivel de finisaje, Xiaomi foloseşte cermică pentru carcasa ceasului şi sticlă pentru protecţia ecranului. Varianta de bază porneşte de la un preţ de 1.300 yuan (170 euro), în timp ce o variantă numită „Premium Edition”, cu ecran din safir, costă 2.000 yuan (260 euro). Modelul de bază se lansează pe 11 noiembrie în China, iar varianta Premium va fi lansată înainte de sfârşitul anului 2019.