Facebook se reorientează către grupuri. Schimbă interfaţa de mobil şi desktop. Adaugă funcţii pentru dating

Facebook a ţinut o prezentare în cadrul evenimentului F8 în care a dezvăluit direcţiile în care serviciile sale de social media vor merge în viitorul apropiat. Reţeaua de socializare principală, Facebook, va suferi câteva modificări în următoarea perioadă, atât pe desktop, cât şi pe mobil, iar noi funcţii vor fi adăugate pentru a servi mai bine nevoile utilizatorilor. Desigur, în urma scandalurilor din ultimul an, protejarea datelor utilizatorilor a fost unul din punctele principale de discuţie.

În primul rând, Facebook va primi o nouă interfaţă. Aceasta a debutat deja în varianta de mobil din SUA şi va fi disponibilă în toată lumea în viitorul apropiat. Aplicaţia Facebook pentru mobil primeşte şi o nouă pictogramă, logo-ul fiind acum încadrat într-un cerc. Pe desktop, interfaţa devine mult mai aerisită şi mai modernă, iar Facebook promite ca aceasta să fie foarte rapidă şi să includă funcţii noi precum posibilitatea de a activa un mod întunecat (dark mode) şi posibilitatea de a te întoarce la News Feed pentru a continua de unde ai rămas, fără ca pagina să se reîmprospăteze.

Toate aceste modificări de interfaţă sunt însă dedicate unei schimbări mai mari la nivelul de bază în care folosim Facebook. Compania consideră că grupurile sunt acum la fel de importante precum legăturile dintre prieteni, aşa că va dedica un tab separat pentru acestea atât în modul desktop, cât şi în aplicaţia de iOS şi Android. Practic, grupurile devin principala atracţie a reţelei, iar acestea vor primi noi unelte pentru a îmbunătăţi interacţiunile dintre utilizatori. În funcţie de genul grupului, administratorii şi moderatorii vor avea acces la diverse opţiuni de configurare, iar chat-uri publice prin intermediul Messenger, pe diverse teme vor putea fi deschise în cadrul grupurilor.

Noua interfaţă Facebook este programată să apară peste câteva luni în toată lumea, primul pas fiind aplicaţia de mobil. Aceasta era deja în teste pentru anumiţi utilizatori şi va fi actualizată în următoarele săptămâni pentru toată lumea.

Facebook va aduce noi opţiuni şi pentru componenta Marketplace, unde utilizatorii pot vinde produse prin intermediul reţelei, oferind chiar posibilitatea de livrare pentru utilizatorii din SUA (pentru început), în timp ce o nouă funcţie numită „Meet new friends” va oferi sugestii mai bune pentru a cunoaşte persoane noi, în funcţie de interesele comune pe care le aveţi. De asemenea, partea de evenimente va fi mai bine dezvoltată, aceasta putând sugera mai bine evenimente noi care au loc în jurul tău.

Nu în ultimul rând, Facebook se concentrează şi pe funcţii care să ofere alternative la servicii de „dating” precum Tinder. Facebook Dating a fost testat momentan în câteva ţări şi va veni în curând şi în alte regiuni. Compania pune accent pe intimitate, doar cei care folosesc serviciul putând şti că eşti în căutarea unui partener prin Facebook Dating. Profilul de dating este separat de cel principal, chiar dacă este folosit acelaşi cont. De asemenea, Facebook Dating va integra o funcţionalitate numită „Secret Crush”, care reprezintă o listă de prieteni pe care utilizatorul îi place. Dacă unul dintre aceşti prieteni adaugă utilizatorul respectiv pe lista lor de Secret Crush, sistemul face automat o „potrivire” fără a mai trece prin procesul obişnuit de online dating.

Noile interfeţe vor veni echipate şi cu noi opţiuni de intimitate şi de raportare a conţinutului nepotrivit, în special pe grupuri. Cumva, Facebook încearcă să se îndepărteze de vechea identitate a reţelei de socializare, una considerată „nesigură” şi „intruzivă”, schimbând complet modul în care aceasta arată şi reorientând reţeaua de la un forum public la un loc mai privat, în interiorul unor comunităţi mai mici.