Instagram renunţă la butonul IGTV pentru că nu îl foloseau destui utilizatori

Instagram este cea mai de succes platformă pe care Facebook a achiziţionat-o de-a lungul timpului reuşind într-un timp relativ scurt să devină un pilon important al business-ului său. În timp ce majoritatea funcţiilor noi au fost foarte apreciate de către utilizatori, aceştia adoptându-le rapid, IGTV, sau Instagram TV, nu pare să se bucure de succesul dorit. Astfel, compania a decis să elimine butonul IGTV din partea de sus a aplicaţiei de mobil, care ducea către secţiunea dedicată.

IGTV nu dispare, însă. Declaraţiile oficiale legate de eliminarea acelui buton amintesc de statisticile de utilizare. Se pare că foarte puţini utilizatori apăsau pe acel buton, majoritatea accesând clipurile fie din fluxul principal, fie din tab-ul Explore, fie din aplicaţia IGTV dedicată. Totuşi, aceste cazuri de utilizare demonstrează însă şi faptul că foarte puţini utilizatori folosesc cu adevărat IGTV. Conform Sensor Tower, doar 7 milioane de utilizatori Instagram au instalat şi IGTV separat în cele 18 luni care au trecut de la lansare. Pentru comparaţie, Instagram deţine peste 1 miliard de utilizatori activi lunar, în timp ce TikTok a înregistrat în aceeaşi perioadă 1,15 milioane de instalări.

„Eforturille continue de a uşura pentru utilizatori crearea şi descoperirea conţinutului IGTV, ne-au învăţat că majoritatea utilizatorilor găsesc conţinutul IGTV prin preview-urile din Feed şi canalul IGTV din Explore, profilurile creatorilor şi aplicaţia dedicată. Foarte puţini apăsau direct pe pictograma IGTV din bara de sus a ecranului din aplicaţia Instagram. Întotdeauna dorim să ţinem Instagram cât mai simplu cu putinţă, aşa că eliminăm această pictogramă, bazând decizia pe aceste descoperiri şi feedback-ul din partea comunităţii”, au declarat reprezentanţii Facebook.

De altfel, nici Facebook nu a făcut eforturi prea mari pentru a încuraja conţinutul de tip IGTV. Compania nu are un sistem de monetizare pentru creatorii de conţinut, iar programul său de susţinere include foarte puţini influenceri, cărora le plăteşte costurile de producţie. Totuşi, cei care fac parte din acest grup nu au voie să vorbească despre anumite subiecte sensibile în clipurile „plătite” de Facebook, precum politică, alegeri sau alte probleme sau subiecte legate de societate.