Microsoft lansează trei noi aplicaţii pentru Android

22.10.2014
Microsoft lansează trei noi aplicaţii pentru Android

Microsoft a lansat noi aplicaţii pentru platformele Android şi Android Wear. Este vorba despre două aplicaţii pentru sistemul de operare pentru smartphone-uri şi una pentru ceasurile inteligente cu software Google, care ar trebui să uşureze viaţa utilizatorilor oferind acces mai rapid la funcţii avansate.

Prima şi probabil cea mai importantă aplicaţie pentru Android este Next Lock Screen, care înlocuieşte ecranul implicit de blocare al telefoanelor. Utilizatorii pot vedea astfel fără să deblocheze smartphone-ul notificările şi evenimentele care urmează în calendar, dar au şi acces la scurtături către aplicaţii utilizate des. Asemeni funcţionalităţii din iOS, o simplă glisare pe notificare deschide aplicaţia care necesită atenţie. Totul este afişat cu o grafică simplistă, într-un design minimalist şi plăcut vederii.

Pe lângă scurtături către aplicaţii, există şi scurtături pentru funcţii precum pornirea şi oprirea antenei WiFi sau a blitz-ului şi poate fi configurat pentru a afişa diferite opţiuni în funcţie de locul unde este folosit. La birou poţi avea o serie de scurtături utile afişate, în maşină altele şi acasă o serie complet diferită de opţiuni şi aplicaţii. Microsoft a lansat şi un clip de prezentare pentru Next Lock Screen, pe care l-am ataşat mai jos.

Journeys & Notes este o altă aplicaţie pentru Android care funcţionează asemeni unui jurnal de călătorie. Aceasta funcţionează asemeni altor servicii bazate pe geo-localizare, putând furniza notiţele altor utilizatori despre anumite locuri de pe hartă.

În final, pentru Android Wear, compania a dezvoltat Torque, o aplicaţie care foloseşte Bing pentru căutări online. Astfel, în locul utilizării „OK, Google”, prin Torque, utilizatorul nu trebuie decât să îşi mişte încheietura într-o anumită poziţie şi să înceapă dictarea căutării.

Toate acestea sunt realizate în cadrul programului Microsoft Garage, o divizie a companiei care este încurajată să experimenteze cu idei, indiferent de platformă. Software-ul realizat furnizează date importante despre modul în care acestea sunt folosite, feedback-ul putând fi integrat serviciile companiei şi în versiunile viitoare de Windows. În acest moment, peste 10.000 dintre angajaţii Microsoft din toate diviziile participă în cadrul iniţiativei Garage, software-ul fiind dezvoltat în timpul liber.