Vin de la Adobe: Flash-ul pe TV şi BrowserLab pentru webdesigneri

09.06.2009
Vin de la Adobe: Flash-ul pe TV şi BrowserLab pentru webdesigneri

Cea mai recentă ştire interesantă de la Adobe se adresează celor care se ocupă de webdesign – o fac destul de des şi vor să le iasă treaba cât mai bine. Pentru ei s-a lansat săptămâna trecută, deocamdată pentru testare, un serviciu online pentru verificarea afişării unui site web în diferite browsere. Pentru a doua veste ne întoarcem atenţia spre luna trecută când binecunoscutul producător american de software anunţa că va aduce filmele flash – cum sunt cele de pe YouTube – pe bătrânul televizor.

Adobe BrowserLab

După crearea unui site web, urmează o operaţiune ce consumă timp şi nervi: testarea compatibilităţii sale cu diferitele browsere web, apoi efectuarea ajustărilor de rigoare pe cod. Problema e că deseori se întâmplă ca designul sitului pregătit de lansare să arate aşa cum şi-a dorit programatorul în Firefox – să zicem, respectiv dezamăgitor în Internet Explorer 6. 

Aici intervine BrowserLab, noul serviciu online conceput de "Laboratoarele Adobe" (Adobe Labs) pentru webdesigneri. Aceştia vor putea observa rapid diferenţele de afişare ale unui site atât în browsere web diferite cât şi pe varii sisteme de operare.

Serviciul funcţionează pe baza tehnologiilor de virtualizare (rularea unui sistem de operare din alt sistem, browser etc.) şi produce în timp real screenshot-uri ale afişării site-ului testat în diferite browsere ori O.S.-uri. Prin urmare nu eşti obligat să ai instalată o duzină de navigatoare web, să pierzi vremea trecând dintr-un O.S. în altul, iar facilităţile BrowserLab te ajută să compari preview-urile mult mai eficient. De pildă, poţi suprapune screenshot-urile afişărilor din două browsere diferite  (ale paginii web de analizat) şi observa astfel imediat diferenţele de randare, chiar la nivel de pixeli. Designerii îşi pot personaliza setările pentru sporirea eficienţei.

Adobe BrowserLab

Actualmente, serviciul online BrowserLab permite previzualizarea în câteva dintre cele mai populare browsere – Apple Safari 3, Firefox 2 şi 3, Internet Explorer 6 şi 7, pe sistemele de operare Macintosh OS X 10.4 şi 10.5, respectiv Windows XP/Vista.  Lista se va extinde pe parcurs, în funcţie de cerere.

Pentru a accesa/utiliza BrowserLab (în caz că reuşeşti) ai nevoie de un cont de membru Adobe , iar playerul Flash v.10 trebuie să fie instalat pe computer. Numărul de testeri acceptaţi concomuitent deocamdată pentru încercarea gratuită a serviciului BrowserLab este de trei până la cinci mii utilizatori, pe principiul primul venit – primul servit. Din iulie numărul testerilor acceptaţi va creşte şi va fi pe bază de invitaţie. În funcţie de reacţiile webdesignerilor "cobai", Adobe va decide la un moment dat ce va face cu tânărul BrowserLab: îl va oferi gratuit maselor internaute ori contracost.

Cei care lucrează cu Adobe Dreamweaver CS4 se vor bucura să afle că sunt avantajaţi de un plugin care adaugă programului lor preferat de editare web facilitatea BrowserLab cu funcţionalităţi suplimentare pentru verificarea site-urilor interactive/dinamice.

După Internet, formatul Flash va cuceri TV-ul

Luna trecută Adobe anunţa la NAB Show Las Vegas că până la finele anului va crea o versiune a tehnologiei flash optimizată pentru redarea / executarea materialelor video / aplicaţiilor în formatul cu acelaşi nume pe televizoarele obişnuite, prin intermediul accesoriilor de tip set-top box (tunere TV digitale, dispozitive de conectare a TV-ului la net) ori a playerelor DVD şi Blu-ray.

‭Astfel, telespectatorii ar avea ocazia de a vedea materiale video de tipul celor asociate până acum aproape exclusiv computerelor, pe TV-uri obişnuite conectate la Internet. ‭Posesorul unui  televizor cu noua tehnologie Flash integrată ori disponibilă printr-un accesoriu TV nu va fi nevoit să navigheze pe net la modul obişnuit, materialele video de înaltă definiţie de pe web îi vor fi servite ca pentru un habarnist – mură în gură. Cam aşa susţin specialiştii Adobe.

‭Adobe îşi va fructifica aspiraţia cu sprijinul unor importanţi producători de echipamente video-TV, de soluţii speciale de streaming pe TV, furnizori de conţinut sau operatori de cablu: Atlantic Records, Broadcom, Comcast, Disney Interactive Media Group, Intel, Netflix, STMicroelectronics, The New York Times Company, NXP Semiconductors şi Sigma Designs.

Noua implementare a tehnologiei  Flash, numită Adobe Flash Platform for the Digital Home este deja disponibilă pentru companiile interesate de integrarea acesteia în accesoriile pentru TV, primele dispozitive fiind aşteptate să apară pe piaţă în a doua parte a lui 2009.