Huawei se aşteaptă la vânzări de 230 milioane de smartphone-uri în 2019, sub proiecţiile iniţiale

Autor: Cătălin Niţu 24.12.2019
Huawei se aşteaptă la vânzări de 230 milioane de smartphone-uri în 2019, sub proiecţiile iniţiale

Huawei va termina anul 2019 pe „plus” faţă de anul trecut la capitolul vânzări de smartphone-uri, însă numărul de unităţi livrate este mai mic decât proiecţiile iniţiale ale companiei. Desigur, motivul pentru care Huawei nu a reuşit să vândă la fel de multe dispozitive pe cât se aştepta este includerea pe Entity List, care a afectat serios vânzările de smartphone-uri noi în regiunile vestice. Compania a compensat cu vânzări mai mari în China, însă acestea nu par să fie de ajuns pentru a depăşi Samsung pentru locul întâi în piaţă.

Richard Yu, CEO-ul diviziei Consumer din cadrul Huawei, a confirmat faptul că Huawei va termina anul 2019 cu vânzări de 230 milioane de unităţi de smartphone-uri, conform Sina Technology News. Acest lucru înseamnă că în ultimele două luni, compania a livrat 30 de milioane de unităţi, întrucât în luna octombrie, Huawei anunţa că a depăşit pragul de 200 de milioane de smartphone-uri vândute, cu 64 de zile mai devreme decât în 2018.

Compania sud coreeană Samsung este aşteptată să termine anul în fruntea clasamentului, cu vânzări estimate de 251 milioane de unităţi, estimări care puneau în urmă cu câteva luni şi Huawei în aceeaşi zonă de vânzări. Se pare însă că lipsa unui flagship în vest a afectat destul de mult cererea din piaţă pentru modelele Huawei.

Compania lucrează acum de zor la înlocuirea anumitor aplicaţii şi servicii Google prin intermediul Huawei Mobile Services, alternative care ar putea fi lansate înainte de sfârşitul anului 2020. Este vorba aici despre aplicaţii importante precum servicii de hărţi, de exemplu, ceva ce Huawei Mate 30 Pro nu are pre-instalat. Huawei se bazează pe faptul că va putea convinge producătorii de aplicaţii să lanseze aplicaţiile din Google Play Store şi pe App Gallery, putând astfel să ofere smartphone-uri competitive în continuare.

2020 va fi anul în care vom vedea exact ce poate să facă Huawei fără Google în Europa, în cazul în care relaţiile cu SUA nu se vor îmbunătăţi în viitorul apropiat. Totuşi, fără posibilitatea de a avea în mod oficial aplicaţii Google, fie pre-instalate, fie din magazinul App Gallery (precum în cazul iOS), mulţi utilizatori se vor orienta către alte dispozitive. Fanii brandului care au cunoştinţele necesare pentru instalarea separată a aplicaţiilor vor rămâne cu siguranţă cu Huawei, iar cei pasionaţi de fotografie probabil că vor alege un model de top al producătorului chinez în continuare.